اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

جنگ نابرابر علیه ایران استکبار را خوار کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:‌ جنگ نابرابری که صدام و همدستان او در سال 59 علیه ایران شروع کردند سبب خفت و خواری آنها شد.

جنگ نابرابر علیه ایران استکبار را خوار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ‌جلیل بابازاده ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه والفجر چهار در اردبیل که با همراهی استانداری اردبیل انجام شد، اظهار کرد: جنگ هشت ساله ایران و عراق که با همراهی تمام کشورهای شرق و غرب انجام شد به ملت ایران روحیه مضاعفی در خودباوری، هویت‌طلبی و استقلال‌خواهی داد که تاکنون این روحیه ملت ایران را در میدان سنگین ایستادگی در برابر دشمنان سربلند و موفق نگه داشته است.
وی جایگاه شهدا و ایثارگران را جایگاهی برتر و به یادگار مانده از این ایام سخت‌ و بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: ما در سایه خون شهدا است که امروز توان و جرأت نفی استکبار را پیدا کرده‌ایم و همین جرأت را تا زمانی که خون شهدا و ایثارگران ما در رگ‌های جوانان این سرزمین جاری و ساری است، ادامه می‌یابد.
بابازاده یکی از ترفندها و شگردهای دشمن را در مقطع کنونی تلاش برای بی‌اعتماد کردن جوانان این سرزمین نسبت به دستاوردهای نظام اسلامی برشمرد و خاطر‌نشان کرد: دشمن در این فکر خام خود همچنان سرمست است که نسل جوان از انقلاب و عظمت‌های آن دلسرد شدند در حالی که به جرأت می‌توان گفت جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب پرشورتر و آگاه‌تر از نسل گذشته در میدان حاضر هستند و هرگز راه شهدا و عظمت خلق شده آنها را فراموش نمی‌کنند.
این مقام مسئول برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را با همین هدف و آشنایی از دستاوردهای جنگ هشت ساله عنوان کرد و ادامه داد: ‌جنگ این ملت جنگ شرف و دفاع از حیثیت و آبروی خاک و آرمان و اهداف بود در حالی که امروز عده‌ای سعی می‌کنند ایران را آغازکننده جنگ و متجاوزان حقیقی را پاک از هرگونه اقدام و تلاش برای رزم مستقیم توصیف کنند.
وی یکی از اهداف ترسیم شده دشمن در به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی را خیانت به شعارها و مبانی مطرح شده در آن دوران اعلام کرد و گفت: اگر به شعارها و پیام دوران جنگ هشت ساله توجه کنیم همه آنها پر از معنویت، معرفت و حقیقت‌گویی است در حالی که عده‌ای سعی می‌کنند کشورمان را در یک جبهه مستقل متجاوز معرفی کرده و دشمن غاصب را بیگناه جلوه دهند.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر نیز خصم زبون در مرزهای شمال‌ غربی کشور با تحریک قومیت‌ها و گروه‌های مختلف ضد انقلاب در صدد تلافی شکست‌های جنگ هشت ساله است اما حضور رزمندگان با صلابت سپاهی و بسیجی اجازه پیاده شدن چنین اندیشه‌ای را نمی‌دهد.
نمایشگاه والفجر چهار در اردبیل که همزمان با هفته دفاع مقدس از روز پنج‌شنبه گشایش یافته است تا آخر هفته دفاع مقدس برپا است که در این نمایشگاه ماکت عملیات والفجر چهار و همچنین ماکت بمباران هوایی شهر اردبیل در سال 66 و غرفه‌های مختلف فرهنگی و انواع تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته شده است.
اجرای عملیات رزم به صورت زنده و مانور یگان‌های دریایی در دریاچه شورابیل از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.
قرار است در محل برپایی این نمایشگاه در آینده موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل ایجاد شود که اهالی بتوانند به صورت دائمی از این مکان استفاده کنند.
عملیات والفجر چهار در سال 1362 در منطقه شمال‌غرب کشور با رمز یا الله، یا الله، یا الله اجرا شد که در این عملیات 130 شهید از استان اردبیل تقدیم انقلاب و کشور شد.
استان اردبیل 3 هزار و 400 شهید، 20 هزار جانباز و 700 آزاده دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول