اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

امام صادق (ع) شیعه را به اوج کمال رساند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: امام صادق (ع) با ترویج و رونق دادن به مکتب شیعه آنها را به اوج کمال و عظمت رساند و ماندگاری آنها را جاودانه کرد.

امام صادق (ع) شیعه را به اوج کمال رساند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع شهر گیوی اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) بعد از پدر و اجداد خود در سخت‌ترین دوران انتقال قدرت از بنی‌امیه به بنی‌عباس سعی کرد عظمت و جایگاه اصیل فرهنگ اسلامی و شیعی را حفظ کرده و آن را با تربیت شاگردانی ممتاز نسل به نسل انتقال دهد.
وی شهادت این امام بزرگوار را به دلیل نپذیرفتن اندیشه سالم اسلامی، شیعی در عصر بنی‌عباس و بنی‌امیه اعلام کرد و افزود: هر چند عمر این امام عزیز اندک و پر از تلاطم روزگار بوده است اما آن امام بزرگوار با تربیت بیش از 4 هزار شاگرد توانست بهترین و شایسته‌ترین آثار را از خود به یادگار بگذارد تا همین نیروها زمینه نشر و انتشار اندیشه اسلامی و شیعی در طول تاریخ و در بلاد مختلف را فراهم کند.
این مقام مسئول بیان کرد: مؤمنان باید توجه ویژه‌ای به روایات و احادیث مستند بر جای مانده از امام صادق (ع) داشته باشند چرا که این اراده خداوند بوده که می‌خواست شیعیان از علوم امام صادق (ع) در زمینه‌های علم کمال، تفسیر، فقه قرآن و سایر علوم بهره‌مند شوند.
به گزارش فارس، امام جمعه کوثر با برشمردن برخی از ویژگی‌های دانشگاه تربیت‌ساز امام صادق (ع) تصریح کرد: این دانشگاه محل رشد توسل، اخلاص، تقوا، توکل و تقویت رابطه با خداوند متعال بود که توانست در عالی‌ترین مرتبه نمود و ظهوری واقعی پیدا کند.
عبداللهی با بیان گوشه‌هایی از زندگی گوهربار امام صادق (ع) خاطر‌نشان کرد: ‌این امام همام بر امام‌شناسی و تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت تاکید داشت و معتقد بود که راه نجات شیعه در تابع بودن امام و ولی است.
وی اضافه کرد: امام جعفر‌صادق (ع) وظیفه شیعیان را در دوران آخرالزمان امام‌شناسی اعلام کرده و با این دیدگاه که این امر زمینه‌ای برای نجات از مرگ جاهلی است مسلمانان و شیعیان را به تبعیت از ولی و مولای خود دعوت کرده است.
عبداللهی ضرورت آشنایی نسل جوان با زندگی ائمه اطهار را یادآور شد و ادامه داد: در مناسبت‌های مختلف سالروز شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) فضای جامعه باید به گونه‌ای باشد که نسل جوان آگاهی بیشتری نسبت به واقعیت‌ها پیدا کند.
امام جمعه کوثر گفت: امام جعفر‌صادق (ع) شایسته‌ترین قدم‌ها را برای ترویج دین اسلام برداشته است و همیشه بر این اعتقاد بوده که مسلمانان می‌توانند با بهره‌گیری از اندیشه دینی و اسلامی خود را از هلاکت واقعی نجات بدهند.
وی به شرایط سخت زندگی آن امام همام اشاره کرد و افزود: امروز برای همه شیعیان یک وظیفه است تا با الگوگیری از راه و منش آن امام همام زمینه سرافرازی و افتخارآفرینی اسلام در همه عرصه‌ها را فراهم کنند.
عبداللهی امام صادق (ع) مؤسس و پایه‌گذار فقه جعفری دانست و تصریح کرد: آن امام به عنوان یک دانشمند اسلامی احادیث و سخنان بسیاری دارد که همه آنها می‌تواند به عنوان یک مجموعه کتاب مفصل برای پیروانش طریق هدایت و رهروی باشد.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی در سوگ آن امام همام پرداخته و حاضران نیز در سوگ ششمین امام شیعیان اشک ماتم ریختند.
در دیگر شهرهای استان اردبیل نیز آیین‌های سوگواری مؤسس مذهب شیعه جعفری با شکوه تمام برگزار شد به طوری که در اردبیل دسته‌جات و گروه‌های عزاداری محلات مختلف اردبیل با برداشتن بیرق‌های سیاه و پرچم عزا به خیابان‌ها آمده و در میادین اصلی این شهر به عزاداری پرداختند.
در برخی از شهرهای دیگر نیز مساجد و حسینیه‌ها مملو از عزادارانی است که در سوگ جعفر صادق آل‌عبا به نوحه‌سرایی و عزاداری پرداخته و بر سر و سینه زدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول