اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

کمک 130 میلیون تومانی به مرکز رشد طبس

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد فناوری طبس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیارد و 300 میلیون ریال به شرکت‌های مستقر در مرکز رشد طبس پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

کمک 130 میلیون تومانی به مرکز رشد طبس
سیدناصر سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس به بیان میزان اعتبارات مالی جذب شده برای کمک به شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری طبس پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 100 میلیون ریال به صورت مستقیم به شرکت‌های مستقر در این مرکز پرداخت شده است که بازپرداخت آن پس از گذشت سه سال از استقرار شرکت‌ها در مرکز آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این تسهیلاتی به مبلغ 200 میلیون ریال نیز از طریق صندوق پژوهش پارک علم و فناوری یزد برای تهیه تجهیزات به شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری طبس پرداخت شده است.
مدیر مرکز رشد فناوری شهرستان طبس بیان کرد: همچنین پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح کشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی مربوطه به یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز به تصویب کارگروه اشتغال استانداری یزد رسیده که بزودی پرداخت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تعداد و نوع شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری طبس پرداخت و گفت: شرکت‌ها در بدو استقرار در مرکز رشد در حالت پیش‌رشد قرار دارند که در این دوره خدماتی مانند واگذاری فضا برای استقرار، مشاوره در زمینه اصول کلی آغاز کسب و کار و بازاریابی به‌وسیله مشاوران متخصص شهرستان و استان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد کارآفرین و نوآور و خدمات پشتیبانی مانند واگذاری سالن کنفرانس به شرکت‌ها ارائه می‌شود.
سجادی افزود: شرکت‌ها پس از گذشت حدود سه تا شش ماه از زمان استقرار، و پس از اینکه بتوانند تیم کاری خود را شناخته و نیازهای اولیه را برآورده کنند وارد دوره رشد می‌شوند که در این دوره علاوه بر حمایت‌های دوره پیش رشد، خدماتی مانند حمایت‌های مالی و تامین هزینه جاری شرکت‌ها، معافیت‌های مالیاتی، مشاوره فنی و بازاریابی به صورت تخصصی، تامین هزینه حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های مختلف و ... از سوی مرکز رشد و فناوری به شرکت‌ها ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک شرکت در دوره پیش رشد و چهار شرکت در دوره رشد در مرکز رشد فناوری طبس مستقر بوده‌اند که این تعداد در سال کاری به سه شرکت در دوره پیش رشد و شش شرکت در دوره رشد افزایش یافته است.
مدیر مرکز رشد فناوری شهرستان طبس درباره میزان اشتغال‌زایی شرکت‌های مستقر در این مرکز نیز یادآور شد: از زمان ابتدای فعالیت مرکز تا سال 1389 تعداد 14 نفر به صورت تمام‌وقت و 20 نفر به صورت پاره‌وقت در شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری طبس مشغول به کار بوده‌اند که این تعداد در سال 1390 به 20 نفر تمام‌وقت و 25 نفر پاره‌وقت رسیده است.
وی گفت: تاکنون دو مورد اختراع در مرکز رشد فناوری طبس نهائی و موفق به اخذ شماره ثبت اختراع شده است، یک مورد اختراع در مرحله تایید علمی است که احتمالا در هفته پژوهش امسال رونمایی خواهد شد و سه مورد هم در مرحله معرفی و طرح اولیه است که تا سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
سجادی ادامه داد: یکی از طرح‌های مرکز رشد فناوری شهرستان طبس با عنوان «دستگاه گریس پمپ هیدرولیک» اختراع داود مهران به نمایندگی طبس در نمایشگاه از علم تا عمل هفته دولت در تهران شرکت کرد که این دستگاه به صورت اتوماتیک کار گریسکاری دستگاه‌های صنعتی را انجام می‌دهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول