اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
به‌منظور حضور در جشنواره علم‌ تا عمل صورت گرفت؛

انتخاب 60 طرح برتر پارک علم‌ و فناوری پردیس

خبرگزاری فارس: 369 طرح در استان تهران به منظور شرکت در نمایشگاه جشنواره علم تا عمل، به پارک علم و فناوری پردیس ارسال شد که از میان آن‌ها 60 طرح برتر انتخاب شدند.

انتخاب 60 طرح برتر پارک علم‌ و فناوری پردیس
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبری فارس «توانا»، همزمان با آغاز هفته دولت، جشنواره ملی علم تا عمل؛ فناوری و تجاری سازی در عرصه ملی به مدت 3 روز در تهران برگزار خواهد شد. از تفاوت‌های مهم این جشنواره با جشنواره‌ شکوفایی و نوآوری، در طرح‌های آن است زیرا طرح‌هایی که در جشنواره ملی علم تا عمل مورد تأیید قرار می‌گیرد، تماماً‌ قابلیت تجاری سازی دارد.

روند اجرایی این نمایشگاه به گونه‌ای است که از سراسر کشور طرح‌هایی جمع‌آوری شده و طرح‌های برتر هر استان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

گفتنی است، کارگروه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری استان‌ها به دبیری استانداری‌های کشور برگزار می‌شود.

برای انتخاب طرح‌ها ابتدا باید استان‌ها سطح‌بندی شوند که در این راستا استان‌ها به سه سطح تقسیم بندی شدند که استان‌های سطح اول می‌توانند 60 طرح معرفی کنند، پس از این مرحله، کار به کارگروه‌ پژوهش معرفی می‌شود که کارگروه پژوهش فناوری تهران به پارک علم و فناوری پردیس سپرده شده است.

369 طرح به پارک علم و فناوری پردیس رسید که از میان آن‌ها 60 طرح برگزیده برای داوری نهایی انتخاب شدند.

پس از داوری توسط استان‌ها، طرح‌های برگزیده هر استان به معاونت علمی و فناوری معرفی شدند که تعداد آن‌ها در حدود یک‌هزار طرح است و در نهایت داوری نهایی انجام خواهد گرفت که از میان این طرح‌ها، 25 طرح برتر اعلام می‌شود.

در حاشیه نمایشگاه، کارگروه‌های آموزشی با مدیریت اجرایی پارک علم و فناوری پردیس برگزار خواهد شد. با توجه به اهمیت در سطح بندی استان‌ها و تعداد و کیفیت طرح‌های ارائه شده توسط استان‌ها فضای مشخصی در نمایشگاه متناسب با استان‌ها به پارک‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی استان‌ها داده شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول