اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حرم رضوی در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری عزادار شد

خبرگزاری فارس: در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مشهد بارگاه منور امام رضا (ع) و شهرهای خراسان رضوی غرق در عزا و ماتم است.

حرم رضوی در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری عزادار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از دیشب پرچم‌های سیاه بر سر درب مساجد ، حسینیه‌ها،‌ مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نصب شده است.
زائران با چشمانی اشکبار و دل‌هایی پر از غم و اندوه در سالروز شهادت امام صادق (ع) آمده‌اند تا به جد بزرگوارشان را تسلیت بگویند.
مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) باشکوه خاصی در مساجد و حسینیه‌ها و به‌ویژه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در حال برگزاری است.
اکنون مجلس عزاداری و ذکر مصیبت در همین محل برقرار است

* عزاداری یکپارچه مردم نیشابور در عزای حضرت امام صادق (ع)
هزاران نفر از مردم نیشابور به صورت یکپارچه با شور تمام اقدام به اقامه عزای سالگرد شهادت جان‌سوز رئیس و صاحب مذهب تشیع، حضرت امام صادق(ع) کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به‌دعوت شورای هیئت و مجامع مذهبی این شهرستان از ساعت 9 صبح امروز از مقابل مسجد صاحب‌الزمان(عج) در خیابان امام خمینی(ره) شروع شد و تا ساعاتی پیش از اذان ظهر مقابل مسجد جامع نیشابور ادامه یافت.
تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم‌های مذهبی در حالی توسط عزاداران حمل می‌شد که جمعی از استادان حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات پیشاپیش کاروان عزاداری در حرکت بودند.
در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) غلام‌علی عسگری، عصمتی، سیدمحمد سیدانی، مجید بهروزیه و ... به مدیحه سرایی و مردم نیز به سینه‌زنی پرداختند.
همچنین عصر امروز هیئت جعفری در سطح خیابان‌های امام خمینی (ره) و فردوسی جنوبی دسته‌جات سینه‌زن و زنجیرزن به‌راه می‌اندازد.
حجت‌الاسلام دهشت از وعاظ مشهد مقدس از نماز ظهر به بعد در تکیه ابوالفضلی (ع) در ذکر مناقب رئیس مذهب جعفری سخنرانی می‌کند.
از سطح مساجد، حسینیه‌ها و برخی منازل شهر نیشابور، شهرهای اقماری و روستاهایی که دارای روحانیان طرح هجرت هستند، گزارش می‌رسد مجلس ذکر مصیبت صادق آل رسول(ع) در شب و روز رحلت برگزار شده و در حال برگزاری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول