اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

عافیت‌طلبی با روح روحانیت در تناقض است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: عافیت‌طلبی به معنای راحت‌طلبی با روح روحانیت در تناقض است.

عافیت‌طلبی با روح روحانیت در تناقض است
به گزارش خبرگزار فارس از ابهر، آیت‌الله احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره با بیان اینکه هر نهادی برای خود تاریخی دارد و تاریخ ورود دانشگاه به این کشور کمتر از 100 سال است، اظهار داشت: تاریخ شکل‌گیری حوزه‌های علمیه به زمان پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد و بذر اولیه حوزه علمیه خواهران نیز در زمان ایشان نشانده شده است.
وی افزود: پس از پیامبر حوزه‌های علمیه به طور کامل تعطیل شد و حکومت امیرالمؤمنین (ع) نیز با جنگ گذشت و در سنه 61 هجری مصادف با شهادت امام حسین (ع) نیز اسمی از حوزه نبود و تلاش امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بر این بود که اصل این پرچم را حفظ کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هویت صنفی روحانیت و رسالت علمای دین خاطرنشان کرد: طلاب مبتدی باید افق را بدانند و بدانند که چه باید بکنند، چرا که روحانیت یک شغل نبوده و روحانیت با عافیت‌طلبی سازگار نیست و عالم دینی پیوسته باید در جهاد به معنای تلاش دینی باشد.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه روحانیت به تحصیل علوم افزود: روحانیت باید درست و جدی تحصیل کرده،  تحصیل را عبادت دانسته و این نکته را از یاد نبرد که در حوزه علمیه فارق‌التحصیلی وجود ندارد، چون کسی می‌تواند معارف اسلام را بیان کند که اسلام را درست فهمیده باشد و راه درست فهمیدن اسلام خواندن درس‌هاست.
خاتمی گفت: روحانیون باید دغدغه دین داشته و با مطالعه مداوم سفره دین را پهن نگه دارند، چرا که اگر اهل مطالعه باشیم هیچ وقت منبر ما تکراری نمی‌شود.
وی با بیان اینکه عافیت‌طلبی به معنای راحت‌طلبی با روح روحانیت در تناقض است، بیان کرد: مرزبان نیاز به آموزش دارد و کسی که آموزش ندیده باشد دشمن به راحتی بر او تاثیر می‌گذارد که روحانیت باید دین را بشناسند چرا که بدون شناخت دین نمی‌توان مرزبان دین شد.
امام جمعه موقت تهران افزود: نباید طلبه احساس کند که با گذاشتن علامه بر سر متخصص دین شده است، بلکه روحانیت اگر مجتهد نیست باید به استناد سخن یک عالم سخن بگوید چرا که دین‌شناسی کار آسانی نیست.
وی تصریح کرد: اسلام یک مجموعه از اعتقادها، اعمال و ارزش‌ها است که روحانیت باید آداب اسلامی را در حوزه‌های اخلاقی و در عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی و سیاسی بیان کند.
خاتمی با بیان اینکه عالمان شیعه در طول تاریخ بیش از یک هزار ساله سنگردار شیعه بوده‌اند، افزود: روحانیت در عرصه‌های مختلف وارد شده و موفق هم بوده است به گونه‌ای که به فضل خدا شش کودتا را نیز پشت سر گذاشته است.
وی افزود: جنگ هشت سال دفاع مقدس نشان داد که روحانیت توان ساقط کردن حکومت طاغوت را دارد و ما امروز امانت‌دار خون شهدا هستیم و باید با همه توان پاسدار خون شهدا باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر لزوم ولایت‌مداری همه آحاد جامعه خاطرنشان کرد: امروز فرماندهی ما به ولی‌فقیه ختم می‌شود و اگر تدابیر رهبری نبود به طور قطع کشور تبدیل به تلی از خاک می‌شد.
وی افزود: فتنه 88 کودتای تمام عیار بود و یک جنگ احزاب همه جانبه محسوب می‌شد که تدبیر رهبری کودتاچیان را خنثی کرد و امروز فرماندهی این کشور با عقل و تدبیر است.
خاتمی با تاکید بر لزوم حمایت عملی همگان از مقام معظم رهبری گفت: همه باید بدانند که حمایت از ولایت، عزت دین، اسلام، مکتب اهل‌بیت و عزت همه جامعه‌است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول