اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

‌بوی پیراهن هزار یوسف به اصفهان آمد

خبرگزاری فارس: کارگردان و نویسنده تئاتر گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت «بوی پیراهن هزار یوسف» در استان اصفهان نمایش داده می‌شود.

‌بوی پیراهن هزار یوسف به اصفهان آمد
علیرضا حنیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره نمایش «بوی پیراهن هزار یوسف» اظهار داشت: این تئاتر از یکم تا پنجم مهر ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان از ساعت 19 به روی صحنه است.
وی با اشاره به اینکه نوسیندگی و کارگردانی این تئاتر را به عهده دارد، افزود: متن نمایش «بوی پیراهن هزار یوسف» جزء نوشته‌های برگزیده در بیستمین سال تولد امام خمینی (ره) است.
کارگردان نمایش «بوی پیراهن هزار یوسف» با اشاره به مضمون این نمایش بیان کرد: این تئاتر روایت مرد جانبازی است که پس از جنگ در یک شهربازی مشغول به کار است.
وی ادامه داد: این رزمنده پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی همچنان در مواجهه با دنیای بیرون از تفکرات خود به جدال با محیط پیرامون خود می‌پردازد و سرانجام در شهربازی به شهادت می‌رسد.
حنیفی که 30 سال در حوزه تئاتر دفاع مقدس فعال بوده است، تصریح کرد: تا کنون 560 نامه جنگی برای رادیو جوان و سرگذشت 40 سرداران شهید و اسرا را به نگارش درآورده است.
وی با اشاره به اینکه تا به حال در تمام دوره‌های جشنواره تئاتر دفاع مقدس حضور داشته است، اضافه کرد: ژانر و درام جنگ  بخشی از هویت نمایشنامه‌ها و فیلم‌های ایرانی است، و  چنانچه صدها بار این آثار به نمایش درآیند، باز نمی‌تواند ایثار یک پاس از نگهبانی رزمندگان در سنگرهای پشت خاکریز را نشان دهد.
کارگردان و نمایش‌نامه‌نویس کردستانی تصریح کرد: هشت گروه نمایشی همزمان با یکدیگر در سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس به اجرای نمایش می‌پردازند.
وی نمایش «پیراهن هزار یوسف» را کاری از گروه نمایش نینوا دانست و گفت: عوامل این گروه تئاتر عادل گنجی، ژاله کریمی و علیرضا حنیفی در نقش بازیگر، مدیر صحنه‌ سارا حنیفی و مهین حنیفی طراحی صحنه و همچنین همراهی حبیب رضایی و وحید نقیبی در اجرای این نمایش است.
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول