اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

ایران قوی‌ترین نیروهای مسلح منطقه را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: با وجود تحریم‌های فراوان کشور، امروز ایران قوی‌ترین نیروهای مسلح و ارتش منطقه در اختیار دارد.

ایران قوی‌ترین نیروهای مسلح منطقه را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: دشمنان هم بر قدرت نظامی ایران آگاه هستند.
وی در ادامه با اشاره به چند حدیث و آیه قرآن درباره صلح مسلمانان با دشمنان خود، تصریح کرد: در قرآن کریم و در روایات اسلامی آمده است که اگر دشمن تقاضای صلح در جنگ کرد، آن را بپذیرید.
خطیب جمعه اصفهان شرایط زمان صلح را مهم دانست و افزود: اگر صلح برای مسلمانان عزت داشته باشد، مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد و صلحی که در آن ضرری به اسلام و مسلمانان برسد، جایز نیست.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همایش بیداری اسلامی، بیان کرد: نکته‌ای که رهبر انقلاب به انقلابیون گوشزد فرمودند این بود که مراقب حمله دشمنان باشند و فکر نکنند که چون پیروز شده‌اند از گزند دشمن در امان هستند.
 
*‌ رژه نیروهای مسلح نشان از آمادگی کامل این نیروها دارد
طباطبایی‌نژاد در خطبه‌ دوم نماز با اشاره به مناسبت‌‌های مهم هفته پیش رو گفت: در روز آغاز هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح در سراسر کشور با رژه خود نشان دادند که همچنان آماده دفاع از آرمان‌های امام و شهدا هستند و دستورات رهبری را اطاعت می‌کنند تا دشمن خیال حمله به کشور را نداشته باشد.
وی با بیان اینکه پیشرفت‌های عزت‌آفرین ایران در صنایع دفاعی کشور، تعجب دشمن را برانگیخته است، ادامه داد: خود دشمنان کشور معتقدند که با وجود تحریم‌ها، امروز ایران قوی‌ترین نیروهای مسلح و ارتش منطقه در اختیار دارد.
 
*‌‌ دشمن امروز با ولایت فقیه به مبارزه برخواسته است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: خانواده‌ها فرزندان خود را به معلمان می‌سپارند تا افراد صالحی را تربیت کنند که در آینده بتوانند کشور را اداره کرده و خون شهدا را پایمال نکنند.
وی افزود: نقطه‌ای را که امروز دشمن به آن حمله کرده و با آن به مبارزه برخواسته، ولایت فقیه و اعتقادات مردم است که باید در مدارس درباره این موضوع به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد.
طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: دانش‌آموزان و جوانان ما باید بدانند که تبعیت از ولایت فقیه به معنای استبداد نیست، بلکه به معنای اطاعت از خدا و امام زمان (عج) است، چرا که ولی فقیه نظرات خود را در جامعه حکم‌فرما نمی‌کند، بلکه دستورات خداوند را جاری می‌سازد.
 
*‌ سفر رئیس جمهور به نیویورک بهترین فرصت برای بیان مواضع کشور است
وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: افتخار شیعیان این است که مرام و خطشان را از امام صادق (ع) گرفته‌اند و به همین دلیل به این مذهب، جعفری گفته می‌شود.
امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل گفت: این ششمین سفر احمدی‌نژاد برای شرکت در مجمع جهانی به نیویورک است و فرصت بسیار مناسبی برای بیان مواضع ایران به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: رئیس جمهور در این سفر ارزشمند هم بر مواضع کشور همچون سفرهای گذشته تاکید کرد و با استقبال رسانه‌ها مواجه شد.
 
*‌ حجاب سند افتخار دختران و مسلمانی است
طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه پنج‌شنبه هفته جاری مصادف با میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختران و آغاز دهه کرامت است، تصریح کرد: با توجه به هم‌زمانی دهه کرامت با بازگشایی مدارس، فرصت مناسبی است تا به کودکان کم‌بضاعت برای خرج تحصیلشان به نوبه خود کمک کنیم.
وی اضافه کرد: امروز حجاب سند افتخار دختران و نشانه مسلمان بودن است و دختران ما هم باید با پوشش کامل خود، هجمه دشمن علیه حجاب را خنثی کنند.
خطیب جمعه اصفهان همچنین به سالروز حمله آمریکا به افغانستان در سال 80 و سالروز شکست حصر آبادان در سال 60 اشاره کوتاهی کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول