اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

دولتمردی نباید هوای سازش‌ در ذهن داشته باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: پیام هفته دفاع مقدس این است که به دولتمردان یادآوری می‌کنیم این ملت اهل استقامت، ایثار و مقاومت است و دولتمردی نباید هوای سازش‌کاری در ذهنش باشد.

دولتمردی نباید هوای سازش‌ در ذهن داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن کبیری ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قزوین در مسجد‌النبی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ما با شعار نه شرقی و نه غربی هم آمریکا را از این کشور بیرون راند و هم دست رد به سینه ابرقدرت شرق زد.
وی با اشاره به علل شروع جنگ تحمیلی ادامه داد: شوروی که 70 سال بی‌دینی و بی‌خدایی را ترویج می‌کرد، مشاهده کرد که کشوری در همسایگی شعار حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی و قوانین شرعی و الهی را سر می‌دهد و نخستین زمینه‌های دشمنی با انقلاب از این جا آغاز شد که شعار نه شرقی و جمهوری اسلامی را در کنار شعار نه غربی بودن سردادیم.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: دشمنی استکبار و آمریکا واضح و مشخص بود و از همان روز اول بنای مخالفت با جمهوری اسلامی را سر دادند و هر دو قدرت در آن زمان بر این شدند با انقلاب اسلامی به مخالفت برخیزند.
وی افزود: علت دوم شروع جنگ تحمیلی را باید در سرسپردگی دولت‌های منطقه جستجو کرد که هر کدام به عنوان مزدور استکبار احساس کردند اگر نظام ولایی، شیعی و متمسک به اسلام ناب محمدی پا بگیرد پادشاهان جور این کشورها نمی‌توانند تحمل کنند و ملت‌های منطقه از ایران درس خواهند گرفت و اگر کشوری با نظام اسلامی و شیعی در منطقه رشد یابد و به شعارهایی که می‌دهد عمل کند، نوبت انقلاب در کشورهای منطقه خواهد رسید از این‌رو دومین دشمن ما کشورهای منطقه شدند.
کبیری عنوان کرد: سومین علت شروع جنگ تحمیلی صدام بود که آغازگر جنگ با ما شد و وقتی دید شرایط کشور ما به لحاظ نظامی، اقتصادی و سیاسی در سطح پایینی است با هدایت دولت‌های استکباری تهاجم همه جانبه خود را آغاز کرد.
وی با طرح این سؤال که آیا می‌توانستیم جلوی جنگ را بگیریم، توضیح داد: ما سه راه داشتیم، یک راه بازدارندگی با قدرت نظامی و در واقع مقابله به مثل بود که در آن شرایط توان مقابله با رژیمی که سومین قدرت زرهی دنیا بود را نداشتیم زیرا امکانات و تجهیزات نداشتیم و نیروهای نظامی ما نیز آماده مقابله نبودند و بنی‌صدر خائن رئیس نیروهای مسلح نیز اراده مبارزه با دشمن را نداشت.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: راه دیگر این بود که به دنیا، مجامع بین‌المللی و سازمان حقوق بشر بگوییم که ارتش عراق با 120 هزار نیرو آمده و شهرهای ما را تصرف کرده ولی کدام کشور بود که به کمک ایران آید و نه تنها به کمک ایران نیامدند بلکه از 62 کشور مهمات به عراق داده شده بود و از 20 کشور نیز نیرو به عراق اعزام کرده بودند.
وی گفت: راه دیگر این بود که بگوییم که عراق چه می‌خواهد تا ما را رها کند، آن را انجام دهیم و آنها نیز نقشه‌ای تهیه کرده و قسمتی از خاک این کشور را می‌خواستند و هشت جنگ بزرگ در تاریخ 180 ساله ما رخ داده که در هر جنگی بخشی از ایران به قدرت‌های بزرگ داده شد و پادشاهان برای باقی ماندن حکومت‌شان بخشی از خاک این کشور را به عنوان امتیاز دادند.
کبیری تصریح کرد: یک راه باقی مانده بود و آن مقاومت و پایداری بود که ثمرات و شیرینی هشت سال دفاع مقدس را اکنون احساس می‌کنیم و آمریکا و اسرائیل با آن قدرت نظامی، جرأت ندارند قدمی وارد خاک ایران شوند چراکه ضربه سیلی که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس به گوش استکبار شرق و غرب زدند برقش، چشمان آنها را گرفت.
وی با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: دشمن چون در درگیری مستقیم ناتوان است بنابراین جنگ نرم و جنگ فرهنگی را علیه ما آغاز کرده و چون از خاکریزها نمی‌توانست وارد شود از فضاهای دیگر وارد شده، فضای ماهواره و شبکه‌های فارسی زبان و قصد دارد اراده، احساسات و هیجانات جوانان ما را از انقلابی بودن به سمت خنثی بودن ببرد.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به پیام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که چند پیام را منتقل می‌کند، نخستین پیام، ایثار و از خودگذشتگی است که نسل سوم انقلاب باید بدانند وارث چه ارزش‌هایی هستند و این ملت چه عقبه‌ای دارد و برای حفظ این ارزش‌ها، ایثار کرده است.
وی عنوان کرد: دومین پیام تجلیل از ایثارگران و آزادگان است، کسانی که هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند و حماسه آفریدند و باید یاد اینها را گرامی داشت و بدانیم اگر عزتی داریم چه کسانی این عزت را به ما دادند.
کبیری سومین پیام هفته دفاع مقدس را عدم سازش با دشمنان دانست و اعلام کرد: سومین نکته این است که به دولتمردان یادآوری می‌کنیم این ملت اهل استقامت، ایثار و مقاومت است، دولتمردی نباید هوای سازش‌کاری در ذهنش باشد، این ملت نشان داد اگر رئیس جمهورش نیز بخواهد هوای سازش‌کاری داشته باشد، اجازه نخواهد داد.
وی تأکید کرد: پیام دیگر هفته دفاع مقدس تجدید بیعت با ولایت است که هنوز هستیم؛ ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بدنه این ملت روح مقاومت و ایثار را دارد و دشمن اگر بخواهد توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی اجرا کند، ما همچنان در صحنه هستیم.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: مردم این استان این موضوع را با دادن شهید و جانباز در راه این انقلاب نشان دادند و ثابت کردند استوار و محکم در پای ولایت و رهبری و حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب ایستاده‌اند و همچنان این پیام را به گوش دشمنان می‌رساند که فکر تجاوز و توطئه علیه انقلاب اسلامی نداشته باشند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول