اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

خطر مذاهب مختلف بیشتر از دشمنی رودررو است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خطر ایجاد مذاهب مختلف را به مراتب خطرناکتر از دشمنی رودر رو برشمرد.

خطر مذاهب مختلف بیشتر از دشمنی رودررو است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری، در آئین جشن فارغ‌التحصیلی طلاب حوزه علمیه اهل سنت سیفیه قلندرآباد گنبدکاووس اظهار داشت: علمای دین برای مقابله با سیل هجمه‎ها و ترفندهای دشمنان اسلام، نیازمند تسلط بر علوم روز می باشند.
وی تصریح کرد: مجهز بودن علما، اساتید و مدارس علوم دینی به تکنولوژی و فنون روز امری اجتناب ناپذیر است.
رئیس دفتر نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، با بیان اینکه مدارس علوم دینی باید طلابی را تربیت نمایند که دین را به خوبی درک کرده و به علوم روز مجهز و مسلط باشند، تاکید کرد: جهان در حال تغییر و پیشرفت است و یک عالم دانا نباید از علوم و تکنولوژی روز بی‎خبر باشد.
وی با بیان اینکه رسول مکرم اسلام(ص) سال‎ها برای اتحاد و همدلی قبائل مختلف تلاش کرده‎اند، افزود: ایشان بین افراد از قبائل گوناگون الفت و برادری ایجاد کرد و امت واحده اسلامی را تشکیل دادند و امروز دشمنان قسم خورده اسلام سعی دارند این امت واحده را به مذاهب کوچکتر تفکیک کنند.
حجت‎الاسلام عامری افزود: هدف این دشمنان خدمت به مذاهب ایجاد شده نیست، بلکه آنان به دنبال تضعیف مذاهب و نابودی آن هستند چرا که آنان مخالف اصل اسلام هستند.
وی خطر ایجاد مذاهب مختلف را به مراتب خطرناک‎تر از دشمنی رو در رو برشمرد و اظهار داشت: وهابیت یکی از این مذاهب دروغین و ایجادی است که شیعه و سنی با آن مخالف هستند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به فتوای یکی از مفتی‎های وهابی عربستان مبنی بر اینکه دختر نمی‎تواند به تنهائی با پدرش هم‎صحبت شود و باید مادر حضور داشته باشد، گفت: این فتوا نه تنها با هیچ یک از احکام دین، قرآن و سنت پیامبر(ص) مطابقت ندارد، بلکه یک حرکت ضداسلامی و ضددینی محسوب می‎شود.
حجت‎الاسلام عامری، با بیان اینکه عالم واقعی وارث پیامبر (ص) است، وظیفه روحانیون و عالمان جامعه را در مقابل این دشمنی آشکار مخالفان اسلام مهم و حیاتی برشمرد و اظهار داشت: البته عالم باید فقیه بوده مخالف هوای نفس باشد و مطیع خدا و عامل به فرمان حضرت حق باشد.
وی خطاب به روحانیون فارغ‎التحصیل شده از این حوزه گفت: جایگاه لباس روحانیت بسیار والا و ارزشمند است و شما از امروز با ملبس شدن به این لباس مقدس مسئولیت و وظیفه‎ای بس سنگین بر عهده دارید.
حجت‎الاسلام عامری وظیفه مدارس علوم دینی را نیز مهم و حیاتی دانست و افزود: امروز مدارس علوم دینی باید طلابی را تربیت کنند که علاوه بر تحصیل علوم دینی خود با علوم روز و هجمه‎های جهانی کاملا آشنا باشد و باید از حالت سنتی صرف خارج شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول