اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس فدراسیون زورخانه‌ای کشور خبر داد:

برگزاری جشن ثبت جهانی رشته پهلوانی ایران

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: در سال جاری نخستین سالروز جشن ثبت جهانی رشته پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ثبت جهانی رشته پهلوانی ایران
نورالله هدایتی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های پیش روی فدراسیون مذکور در سال جاری، اظهار داشت: مسابقات پهلوانی قهرمانی کشور در بخش هنرهای فردی و زورخانه‌ای بالای 90 کیلوگرم و کشتی پهلوانی برای انتخاب پهلوان کشور اواخر مهر جاری در اصفهان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نخستین سال جشن ثبت جهانی این ورزش نیز که به عنوان میراث ورزش ایران در یونسکو به ثبت رسیده است، در چند ماه آینده برگزار می‌شود.
هدایتی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان در رشته‌های هنرهای فردی زورخانه‌ای، تیمی زورخانه‌ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد.
نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور بیان داشت: مسابقات منهای 90 کیلوگرم هنرهای  فردی و زورخانه‌ای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور نیز از برنامه‌های ورزشی سال جاری است.
وی با قدردانی از هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان در برگزاری مراسم روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: گیلان تنها استانی است که بعد از فدراسیون چنین مراسمی را برگزار کرد که جا دارد از رئیس هیئت و همکارانشان برای انجام این کار جدید قدردانی به عمل آید.
این مسئول افزایش تعداد زورخانه‌های کشور را یک نیاز دانست و بیان داشت: مسئولان باید از این ورزش ملی که از افتخارات کشور محسوب می‌شود حمایت کنند.
به گفته وی، این ورزش در گیلان ورزش سنتی بوده و نگاه فدراسیون به این استان نگاه ویژه‌ای است.
هدایتی اضافه کرد: به دلیل قدمتی که این رشته در استان دارد توانسته است قهرمانان خوبی را به ورزش کشور معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه در کشور 583 زورخانه وجود دارد، یادآور شد: در دولت نهم و دهم توسعه خوبی در این رشته ورزشی اتفاق افتاد و قبل از دولت نهم این ورزش در کما به سر می‌برد و در حال نابودی بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: از زمان دولت نهم رشد خوبی در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای انجام شد و فدراسیون در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارهای بسیار بزرگی را انجام داد.
وی متذکر شد: هیئت دولت در تمام سفرهای استانی احداث خانه‌های زورخانه‌ را از مصوبات مهم قرار داده تا در سطح کشور یک زورخانه ایجاد شود.
نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور ادامه داد: در سه سال گذشته تمام زورخانه‌های کشور به تشک کشتی پهلوانی مجهز شدند تا قابلیت کشتی پهلوانی را داشته باشند.
وی افزود: در استان‌های پهلوان‌خیز مانند گیلان، مازندران و خراسان شاهد رشد خوبی در زمینه ورزش‌های زورخانه‌ای هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول