اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهانگیر الماسی:

دنیا به سمت هویت جهانی پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: جهانگیر الماسی گفت: امروز دنیا به سمت هویت جهانی پیش می‌رود و دیگر هویت منطقه‌ای معنایی ندارد.

دنیا به سمت هویت جهانی پیش می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، جهانگیر الماسی در چهارمین جشن روز ملی سینمای مازندران با اشاره به قدمت آثار هنری در کشور آن را بیانگر هویتمان عنوان کرد.
وی همچنین اظهار داشت: امروز دنیا به سمت هویت جهانی پیش می‌رود و دیگر هویت منطقه‌ای معنایی ندارد.
الماسی ادامه داد: در راستای رسیدن به هویت جهانی باید به اعتقادات منطقه‌ای نیز بها داده شود و در این مسیر هنرمندان نقش تاثیرگذاری خواهند داشت و اگر سرمایه‌گذاری‌ها برای رسیدن به ابعاد جدید زندگی بدون حضور هنرمندان باشد به بیراهه می‌رود.
 
*سینمای ملی مماس با واقعیات جامعه باشد
در ادامه نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با گلایه از عدم حضور مدیرکل ارشاد مازندران عذر و بهانه‌ای برای عدم حضور وی را مورد قبول ندانست.
انوشیروان محسنی با اشاره به ویژگی‌های سینمای ملی، تعلق آن به عموم مردم و مماس بودن با نیازهای جامعه را از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عنوان کرد و گفت: سال به سال از این سینما فاصله بیشتری می‌گیریم.
وی خاطرنشان کرد: امروز تنها سینمای جشنواره‌ای در کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد و از سینمای ملی و سینمای دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ شهادت‌طلبی ملت ماست آنچنان که درخور شان آن است حمایت نمی‌شود.
محسنی ادامه داد: کشورهای دیگر برای جنگ‌های کوچک و بزرگ خود احترام ویژه‌ای قائلند و کشته‌شدگان آن را به شدت مورد تکریم قرار می‌دهند اما در کشوری که جنگ تحمیلی را با دفاعی مقدس پاسخ داد و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در آن معنا بخشید آنچنان که باید به ویژه در سال‌های اخیر به عرصه فیلم‌سازی برای آن توجه نشده است.
وی با بیان اینکه تجدید نظر بر سینمای ملی ضروری است، تصریح کرد: در این بین باید از ظرفیت‌های هنری در بخش‌های بازیگری، کارگردانی و نویسندگی که در کشور وجود دارد به خوبی استفاده کرد.
محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به استعداد و توانمندی‌های هنرمندان غرب استان به ویژه شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: با وجود شعبه سینمای جوانان در چالوس و تولید حدود 120 دقیقه فیلم کوتاه تنها در سال جاری و موفقیت‌های چشمگیر هنرمندان این بخش از استان، هنرمندان آن مهجور مانده‌اند و بهره کمی از امکانات، تجهیزات و اعتبارات استانی دارند که درخواست اعتبار اختصاصی برای ان داریم.
 
*تقدیر از فعالان عرصه سینما
پایان بخش برنامه‌های جشن روز ملی سینما اهدای هدایا به فعالان عرصه سینما و فیلسمازی و نمایش استان بود که به این منظور نماینده مردم نوشهر و چالوس، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور، جهانگیر الماسی، جهانبخش سلطانی و مهران رجبی هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس به روی سن آمدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول