اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرازی از وصیتنامه شهدا؛

شهید منصوریان: ادای وظیفه با شعار محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: شهید صادق منصوریان در بخشی از وصیتنامه خود با تاکید بر سالم‌سازی خود و جامعه گفته است: با شعار نمی‌شود به وظیفه انسانی و اسلامی عمل کرد باید در عمل پیرو خط امام بود و از خودمحوری بپرهیزید.

شهید منصوریان: ادای وظیفه با شعار محقق نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهید صادق منصوریان در سوم تیر سال 44 متولد و در 17 اسفند سال 62 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در وصیتنامه این شهید با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه آمده است: قرآن را خواندند با عمل به آن استوارش ساختند به سوی جهاد برانگیخته شدند و جوانه عشق خدا در دلشان بارور شد و شهادت را سعادت و زندگی جاوید دانستند، چشمانشان از شدت اشک به عشق و خوف خدا ریخته بود و لب‌هاشان از دعا خشکید و رخسارشان زرد شد اما بر چهره‌های آنها غبار پرطراوت تواضع نشسته بود از زنده ماندنشان شاد نبودند، اینها همرزمان من بودند که رفتند و من تشنه دیدارشان هستم.
در این وصیتنامه خاطرنشان شده است: خداوندا از چه بعدی انقلاب را بررسی کنیم، چه طور هدف را بیان کنیم کدام انقلاب عظیم‌تر است انقلاب بیرونی یا انقلاب درونی؟ شهادت را دریابیم شهدایی که در قلب مردم زنده‌اند؛ شهادت انسان را به مرتبه بالا می‌برد و تعلقات را جا می‌گذارد و بصیرت را گستردانده پر و بال می‌گشاید و مردم را به دنبال خود می‌کشاند این خاصیت شهید است، منطق شهید سوختن و روشنایی بخشیدن است.
این شهید در وصیتنامه خود با بیان اینکه جنگ آخرین حربه کثیف امپریالیسم است، گفته است: وارستگان انقلاب با قیامی یکپارچه تا دفع تجاوز ایستاده‌اند و برخی در این میان به سعادت رسیدند و عده‌ای منتظر ماندند.
در این وصیتنامه آمده است: پیروزی‌ها به زیور حماسه آراسته و در اوراق زرین به ثبت رسیده، خدایا دوست دارم مانند بهشتی مظلوم شهید شوم، خدایا نبرد ما جهاد پاکی است که در راه هدفی است که نهایتش تو هستی و به دنبال رهایی تمام مسلمین و مستضعفین است، از فرامین امام سرپیچی نکنید و شهدا و خانواده ایشان را از یاد نبرید ادامه‌دهنده راه شهیدان باشد.
شهید منصوریان در ادامه با اشاره به پیکر محمدرضا شفعیی شهید گفت: رژیم بعث پیکر این شهید گلگون کفن را پس از 16سال از قبرستان متروکه عراق سالم بیرون آورد پیکری که سند حقانیت جبهه حق علیه باطل بود و خشم دشمنان اسلام را بیش از پیش ساخت.
در ادامه این وصیتنامه آمده است: با درود بیکران بر تمام رهروان راه حسین(ع) آنها که جان خویش را فدای اسلام و قرآن کردند و گلوی خود را با شربت شیرین شهادت‌ تر کردند.
در این وصیتنامه خاطرنشان شده است: ما بندگان خدا هستیم و در راه او قیام می‌کنیم اگر شهادت نصیب شد سعادت است و حال که وقت آزاد شدن از قفس دنیوی است لازم دانستم برای اجرای احکام اسلام به جهاد بپردازم و از ریخته شدن خونم در این راه باکی ندارم چون راه، راه انبیا و اولیای الهی است ما شهادت را جز سعادت نمی‌دانیم.
این شهید بر زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرده و گفته است: در سالم‌سازی خود و جامعه کوشا باشید با شعار نمی‌شود به وظیفه انسانی و اسلامی عمل کرد باید در عمل پیرو خط امام بود و از خود محوری بپرهیزید.
این شهید با اشاره به شرایط صدور انقلاب به کشورهای دیگر آورده است: اگر تمام کارهایمان اشکال داشته باشد چگونه می‌توانیم انقلاب را به جهان صادر کنیم و ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید که علی(ع)در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی‌تفاوتی بمیرید که علی‌اکبر(ع) در راه حسین(ع) شهید شد و در معبد عشق جان فدا باید کرد یعنی به حسین اقتدا باید کرد، نگذارید اسلام و قرآن بی‌یاور بماند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول