اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فضایی به مساحت 35 هزار متر مربع؛

نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در محلات برگزار میشود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات از برپایی یازدهمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی این شهرستان در فضایی به مساحت 35 هزار متر مربع خبر داد.

نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در محلات برگزار میشود
علی صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهرستان محلات با وسعت یک هزار و 995 کیلومتر مربع و جمعیت 49 هزار و 246 نفری یکی از قطب‌های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی در کشور بوده و به همین دلیل به هلند کوچک و پایتخت گل و گیاه ایران مشهور است.
وی تصریح کرد: تولید گل و گیاه در محلات سابقه 60 ساله داشته و حدود 40 درصد از مردم محلات به امر گلکاری اشتغال دارند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات با بیان اینکه بیش از 700 واحد گلخانه‌ای در محلات وجود دارد، گفت: محلات با داشتن900 هکتار سطح زیر کشت بزرگ‌ترین شهرستان ایران از لحاظ سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی است.
صفری ادامه داد: محلات به واسطه داشتن اقلیم مناسب یکی از مستعدترین مناطق کشور برای پرورش گل و گیاهان زینتی اعم از شاخه بریده، فصلی و نشائی، درخت و درختچه‌های زینتی و گل‌های آپارتمانی است.
وی بیان کرد: بیش از 80 درصد سطح زیر کشت و تولید گل و گیاهان زینتی استان مرکزی و بیش از 18 درصد در سطح زیر کشت و تولید گل و گیاهان زینتی کشور به محلات اختصاص دارد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات بیان کرد: شهرستان محلات با برگزاری 10 دوره جشنواره و نمایشگاه گل وگیاهان زینتی پرسابقه‌ترین برگزار کننده نمایشگاه گل و گیاه در کشور است.
وی با اشاره به برپایی یازدهمین جشنواره گل و گیاهان زینتی ادامه داد: این جشنواره و نمایشگاه، 22 شهریور ماه ساعت17 در سالن همایش مرکز ملی تحقیقات گل و گیاه برگزار می‌شود.
صفری مدت برگزاری نمایشگاه را چهار روز اعلام کرد و گفت: یازدهمین نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه در فضایی به وسعت 35 هزار متر مربع در سه بخش گل و گیاه، صنایع جانبی گل وگیاه و توانمندیهای شهرستان محلات برگزار خواهد شد که تعداد غرفه‌های بخش گل وگیاه 35 غرفه، صنایع جانبی 30 غرفه و بخش توانمندیها 20 غرفه است.
وی اظهار داشت: غرفه‌های بخش گل و گیاه در گلخانه‌ای به وسعت 2 هزار متر مربع،‌ غرفه‌های بخش صنایع جانبی در سالنی به وسعت 2 هزار متر مربع و غرفه‌های توانمندیها در محوطه باز پایانه گل و گیاه  به وسعت 3 هزار متر مربع استقرار خواهند داشت.
مدیرجهاد کشاورزی محلات خاطر نشان کرد: در نمایشگاه یازدهم چهار شرکت داخلی و نمایندگی 10 شرکت خارجی حضور دارند.
صفری برگزاری جشن شبانه توسط هنرمندان شهرستان و استان، فعالیت رادیو جشنواره و تلویزیون جشنواره و پخش نمایشگاه به صورت مستقیم از طریق اینترنت در سایت جشنواره و نمایشگاه را از برنامه‌های جانبی این جشنواره عنوان کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول