اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان:

شهروندان اطلاعات پستی خود را به روز کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: از این پس کد پستی مندرج در کارت شناسایی ملی ملاک ارائه خدمات دولتی است و باید مردم شهرستان اطلاعات پستی خود را به روز کنند.

شهروندان اطلاعات پستی خود را به روز کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی وجدی ‌در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بخشنامه‌ای که در تاریخ 27 تیر ‌ماه امسال از طرف محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده کارت شناسایی ملی به عنوان سند رسمی اتباع ایرانی محسوب شده و دارنده این کارت موظف است در صورت تغییر محل سکونت در اسرع وقت مراتب را به ثبت احوال اطلاع دهد.
وی ادامه داد: در این ارتباط دولت با هدف دستیابی به آمار و تحولات جمعیتی در سطح کشور، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است در تمام فعالیت‌های اداری و انتظامی تدابیری را اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت، اسناد و مدارک صادره را به نشانی آنان یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارائه کنند.
رئیس ثبت اداره ثبت احوال نهبندان تصریح کرد: بر اساس این ابلاغیه، سازمان ثبت احوال کشور مکلف است زمینه اعلام تغییر نشانی را از روش‌های مختلف و به ویژه به صورت الکترونیکی فراهم کرده و اطلاع‌رسانی کافی را در این راستا انجام دهد.
وجدی با اشاره به اینکه چند‌ سال از صدور کارت‌های ملی می‌گذرد، افزود: در برخی از موارد به دلیل جابه‌جایی، کدپستی‌های پشت کارت ملی با کد پستی محل سکونت برابری و یکسانی ندارد و بر اساس قانون هر فرد به محض تغییر محل سکونت باید مراتب را به اطلاع ثبت احوال برساند.
وی با بیان اینکه برخی از این افراد بعد از تغییر محل سکونت مراتب را با این نهاد اطلاع و پیگیر کد پستی خود نمی‌شوند، گفت: اما با این ابلاغیه جدید از این پس مرسولات پستی به کد پستی پشت کارت شناسایی ملی افراد ارسال می‌شود و این مهم سبب اقدام سریع‌تر مردم برای اطلاع دادن محل تغییر سکونت خود به مقامات ذی‌ربط می‌شود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان اضافه کرد: اجرای این بخشنامه تهیه آمار مهاجرت و تغییرات جمعیتی برای ارائه و تقسیم‌بندی بودجه، خدمات رفاهی و برنامه‌ریزی‌های دولتی را امکان‌پذیر می‌سازد.
وجدی اظهار کرد: شهروندان نهبندانی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره ثبت احوال شهرستان به آدرس الکترونیکی www.nehbandan.skocr.ir به صورت الکترونیکی درخواست تغییر کدپستی کارت شناسایی ملی خود را ارسال کنند ‌یا بدین منظور می‌توانند به این نهاد مراجعه کنند.
وی ادامه داد: چنانچه افراد کدپستی محل جدید سکونت خویش را نمی‌دانند می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال شهرستان نسبت به دریافت کدپستی منزل سکونت خود اقدام و با ارائه آن به این نهاد تعویض کارت ملی خویش را تقاضا کنند.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان تاکید کرد: ارائه خدمات دولتی از این پس بر پایه کدپستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی افراد که یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه است، انجام می‌شود.
وجدی موارد اشتغال، استخدام نیروی انسانی، ثبت‌نام و پیگیری‌های بسته‌های حمایتی دولت، گواهینامه‌ها، امور قضایی و پیگیری‌های قانونی، ارسال قبوض انرژی، دریافت خدمات انرژی، ثبت شرکت‌ها، پاسپورت و ویزا، امور مالیاتی، خدمات بانکی و بیمه‌ای، آموزشی، بهداشتی و درمانی، فعالیت‌های تجاری و صنعتی، دریافت شناسنامه نوزاد و صدور و ارسال انواع مجوزها را از جمله خدمات دولتی دانست که بر اساس کدپستی مندرج در پشت کارت ملی ارائه می‌شود.
وی از شهروندان نهبندانی خواست چنانچه کد پستی مندرج در کارت ملی آنان با کد پستی محل سکونت آنان تفاوت دارد در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن با مراجعه به این نهاد و یا سایت الکترونیکی اقدام کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول