اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ایران ـ لبنان؛

تکنولوژی کشت و صنعت مغان وارد لبنان می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه کارشناسان کشاورزی لبنان گفت: براساس تفاهمنامه توسعه روابط اقتصادی ـ کشاورزی ایران با لبنان به زودی شاهد ورود تکنولوژی مدرن کشت و صنعت مغان به این کشور خواهیم بود.

تکنولوژی کشت و صنعت مغان وارد لبنان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمد صبح امروز در بازدید از شرکت کشت و صنعت مغان اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی جدید و همچنین بهره‌مندی از توان کارشناسان ایرانی زمینه خوبی برای پیشرفت کشاورزی نوپای لبنان است.
 وی با اشاره به اینکه کشت و صنعت مغان یک بنگاه عظیم اقتصادی است خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های اخیر آموزش و ترویج کشاورزی در لبنان از خواسته‌های مهم مردم این کشور است و وزیر کشاورزی لبنان نیز بر این مسئله تاکید دارد.
این سرپرست با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مثال‌زدنی شرکت کشت و صنعت مغان، بیان داشت: وجود صنایع تبدیلی در کنار زمین‌های کشاورزی حکایت از توان بالای کارشناسان ایرانی دارد.
احمد محمد به تفاهمنامه همکاری کشاورزی میان ایران و لبنان اشاره و بیان کرد: ما آماده‌ایم در چارچوب این تفاهمنامه از توان و تجارب علمی و عملی کارشناسان ایرانی از جمله کشت و صنعت و دامپروری مغان استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه ابن بازدید نائب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مغان نیز با ابراز خوشحالی از حضور گروه کارشناسان لبنانی گفت: داشتن روابط حسنه و تعامل با کشورهای مسلمان منطقه از اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
صمد مغانی با یادآوری امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور لبنان ادامه داد: دو کشور مسلمان و دوست ظرفیت و قابلیت خوبی در تبادل اطلاعات علمی و فنی در عرصه کشاورزی دارند و این شرکت آماده است بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری کند.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع کشاورزی، 2 هزار و 600 هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‌شود.
سالانه علاوه بر کارشناسان داخلی، ده‌ها نفر کارشناس، مهندس و یا گروه کارشناسان کشاورزی کشورهای خارجی از شرکت عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان بازدید می‌کنند و از نزدیک علاوه بر آشنایی با نحوه فعالیت‌ها از تجربه‌ها و اندوخته‌های علمی و عملی کارشناسان این شرکت بهره‌‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول