اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان خبر داد:

اجرای 14 پروژه راه روستایی در بانه

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان از بهسازی راه‌های روستایی به ویِِژه روستاهای مرزی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل نام برد و گفت: در حال حاضر 14 پروژه بهسازی راه روستایی در این شهرستان فعال است.

اجرای 14 پروژه راه روستایی در بانه
عطالله قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در تمام شهرستان های استان تعداد قابل ملاحظه‌ای پروژه احداث و بهسازی راه روستایی در حال انجام است که از جمله آنها می‌توان به تعداد 14 پروژه در شهرستان بانه اشاره کرد.
قادری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته با توجه به اعتبارات موجود تعداد 14 پروژه راه‌ روستایی در شهرستان بانه  آغاز شده است، افزود: اکثریت این پروژه‌ها به پایان رسیده و مابقی آنها نیز با پیشرفت مناسب در حال اجرا است.
به گفته مدیرکل راه و ترابری کردستان، در صورت تأمین به موقع اعتبار بقیه پروژه‌ها نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
قادری اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 59 روستا با جمعیتی بالغ بر 2 هزار 200 نفر  از نعمت راه روستایی مناسب بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: محرومیت‌زدایی از چهره روستاهای استان کردستان در تمام شهرها بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری کردستان خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر به یمن سفر تاریخی مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت به استان در بحث بهسازی و ساخت راه‌های روستا پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.

* اجرای 22 پروژه راه روستایی در سقز
قادری در ادامه به پروژه‌های در دست اجرا در روستاهای شهرستان سقز اشاره کرد و یادآور شد: اجرای  22 پروژه در دو سال گذشته در این شهرستان آغاز و تاکنون تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: بهسازی راه روستایی ترجان به عنوان یکی از روستاهای مهم در این شهرستان از جمله این 22 پروژه است که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است.
این مسئول یادآور شد: بهسازی پروژه ترجان با انجام عملیات خاکی به خاکبرداری، تسطیح و رگلاژ در یک کیلومتر، ایجاد و بهسازی ابنیه فنی در یک کیلومتر و شن‌ریزی لایه اول و زیر اساس و آسفالت سه کیلومتر در حال انجام است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان اضافه کرد: به منظور اجرا و بهره‌برداری از این پروژه راه روستایی اعتباری بالغ بر  700 میلیون تومان صرف شده است.
به گفته قادری، با بهره‌برداری از این پروژه 16 روستا با جمعیتی بالغ بر 279 خانوار از مزایای راه روستایی مناسب بهره‌مند می‌شوند.
وی بهسازی راه روستایی شوراب‌خان را از دیگر پروژه‌های اجرا  شده در شهرستان سقز برشمرد و اذعان داشت: اجرای عملیات خاکی، خاکبرداری، تسطیح، رگلاژ و شن‌ریزی و آسفالت 600 متر عملیات‌های انجام شده در این پروژه است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول