اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر خبر داد:

اجرایی شدن 400 پروژه راهسازی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری استان بوشهر از اجرایی شدن 400 پروژه راهسازی در استان بوشهر خبر داد.

اجرایی شدن 400 پروژه راهسازی در استان بوشهر
علیرضا صفایی بوشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: زیرساخت‌های اساسی هر مملکت بر اساس شاخص‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هوایی و دریایی است و اگر بتوانیم این شاخص‌ها را توسعه ببخشیم، در تمام امور پیشرفت خواهیم داشت.
وی افزود: در چند سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در بخش راه و ترابری در کشور و به ویژه در استان بوشهر انجام شده و روز به روز نیز شاهد بهبود کمی و کیفی جاده‌ها هستیم و هم‌اکنون نیز با حضور جناب مهندس نیکزاد در راس وزارتخانه، پیشرفت‌های بیشتری ملاحظه میشود.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بحث احداث راه‌های روستایی بیشترین حجم پروژه را داشته‌ایم و در بین روستاهای بالای 20 خانوار بیش از 350 کیلومتر راه احداث شده و 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالت سالم و ایمن برخوردارند.
صفایی بوشهری تصریح کرد: در بین روستاهای زیر 20 خانوار نیز 302 کیلومتر راه آسفالت احداث شده و تلاش داریم در تمام روستاهای کوچک و دورافتاده نیز نسبت به تکمیل راه‌های ایمن و مطمئن اقدام کنیم.
وی در ادامه با مقایسه عملکرد دولت نهم و دهم با دولت‌های گذشته ادامه داد: در تمام زمینه‌ها در حوزه راهسازی رشد بینظیری داشته‌ایم و آمار نشان دهنده توجه فوق‌العاده دولت به شهرستان‌ها و مناطق کمتربرخوردار است و در واقع شاهد توزیع عادلانه امکانات جاده‌ای هستیم.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر از رشد 70 درصدی در احداث راه‌های روستایی استان بوشهر خبر داد و گفت: تا قبل از سال 84 در مجموع 886 کیلومتر راه روستایی داشتیم و هم‌اکنون بیش از یکهزار و 450 کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان بوشهر داریم.
صفایی بوشهری از افزایش 2.5 برابری بزرگراه‌های استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: تا سال 84 حدود 238 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر داشته‌ایم که هم‌اکنون به حدود 600 کیلومتر افزایش یافته و تردد در بیشتر مسیرهای مهم استان بوشهر از طریق بزرگراه انجام میشود.
وی از احداث بیش از 13 هزار دهنه پل در استان بوشهر خبر داد و افزود: تا سال 84 در مجموع 5 هزار و 158 دهنه پل در این استان احداث شد و تا پایان مرداد ماه امسال شاهد احداث بیش از 13 هزار و 557 دهنه پل هستیم که رشد چشمگیری را نشان میدهد.
مدیر کل راه و ترابری استان بوشهر از اجرایی شدن 400 پروژه راهسازی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: 400 پروژه مهم در دست احداث داریم که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در مدت 36 ماه اجرایی میشوند و البته بسیاری از این طرح‌ها در صورت تامین اعتبارات در موعد مقرر در کمتر از 24 ماه اجرایی و تکمیل خواهند شد.
صفایی بوشهری ابراز داشت: وزارت نفت بخش عمده‌ای از اعتبارات حوزه راهسازی را تقبل کرده و مابقی نیز از محل اعتبارات تملک داراییهای استان و اعتبارات ملی وزارت راه تامین میشوند.
وی اضافه کرد: استان بوشهر با دارا بودن نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، پایانه‌های نفتی خارگ و بنادر مهم در واقع استانی فراملی است و توسعه بیش از پیش این استان نیازمند گسترش راه‌ها برای بهبود وضعیت ترانزیت است و باید ظرفیت بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی را افزایش دهیم تا به موفقیت بیشتری برسیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول