اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

معلمان به تربیت اسلامی دانش‌آموزان توجه بیشتری کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان علم توأم با معنویت را موثر و مهم دانست و گفت: معلمان برای تقویت بنیه دینی آینده‌سازان این نظام بیشتر از گذشته به تربیت اسلامی آنها توجه کنند.

معلمان به تربیت اسلامی دانش‌آموزان توجه بیشتری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی صبح امروز در جمع معلمان و فرهنگیان بخش شوسف نهبندان ضمن تبریک ایام بازگشایی مدارس اظهار کرد: در این فصل از سال شاهد آغاز جهاد علمی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم هستیم که این جهاد علمی باید توأم با معنویت و همگام با هم به پیش برود.
وی با بیان اینکه آیات قرآن و احادیث اسلامی و در روایات ائمه(ع) به بحث تعلیم و تربیت به ویژه تعلیم اسلامی تاکید و سفارشات فراوانی شده است، تصریح کرد: نخستین پیامی که بر پیامبر وحی شد فرمان به خواندن بود و این نشان از جایگاه بسیار رفیع تعلیم و تربیت در نظام الهی دارد.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه هیچ مکتب و مذهبی همانند دین مبین اسلام به تعلیم و تربیت اهمیت و برای آن ارزش قائل نشده است، افزود: فراگیری علم و دانش در تمام دوران‌ها از جایگاه خاصی برخوردار بوده و امروزه دانش‌آموزان برای بالندگی و ترقی شخصی و اجتماعی خویش باید علم و دانش را همراه با تهذیب و معنویت فرا گیرند.
خزاعی از فراگیری علم و دانش به عنوان یک واجب یاد کرد و گفت: دین مبین اسلام و اولیا خداوند برای تعلیم و تربیت بشر مکان و زمان خاصی را مشخص نکرده و انسان از کودکی تا دوران پیری می‌توانند کسب علم داشته باشد.
وی بر تعلیم اسلامی به دانش‌آموزان توسط معلمان و مربیان تاکید و عنوان کرد: تزکیه و تعلیم به معنای حقیقی کلمه باید در مدارس و فضاهای آموزشی انجام شود.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه علم بدون تهذیب و معنویت در نهایت فجایع و بحران‌هایی را همانند تحرکات کشورهای غربی به وجود می‌آورد، تصریح کرد: اگر چه در کشورهای غربی شاخص‌های علمی خوب است اما چون با تربیت اسلامی و معنویت آمیخته و همراه نیست سبب می‌شود که از این علوم و افراد نخبه در راه شر و غیر خیر استفاده شود.
خزاعی افزود: امروزه برای تقویت بنیه دینی دانش‌آموزان در مدارس باید به مباحث معنوی از قبیل محافل قرآنی، نمازهای جماعت و نماز جمعه بیشتر از گذشته اهتمام ورزیم و طی سال تحصیلی اینگونه برنامه‌ها را در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان بگنجانیم.
بخشدار شوسف نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بحث تعلیم و تربیت توجه ویژه شده است، گفت: در دولت‌های گذشته به آموزش و پرورش اهتمام ورزیده شده  اما دولت نهم و دهم به مباحث آموزشی نگاه باز و ویژه‌ای داشته است.
حسین هاشمی ادامه داد: در بحث اوقات فراغت در این بخش دانش‌آموزان حضور چشمگیر و فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و مذهبی خوبی انجام داده و مشارکت خوبی در برنامه‌های مختلف به ویژه کلاس‌های تقویتی داشتند.
وی از نبود سرویس برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان این بخش با توجه به پراکندگی زیاد روستاها به عنوان مشکلی مهم یاد ‌و اظهار کرد: از مسئولان شهرستان و اداره آموزش و پرورش نهبندان درخواست کمک و ارائه راهکار برای این مشکل داریم.
بخشدار شوسف با بیان اینکه نمایندگی آموزش و پرورش این بخش عملا تعطیل است، تصریح کرد: در این راستا نیز نیازمند حمایت‌ها و نگاه ویژه مسئولان آموزش و پرورش شهرستان هستیم.
هاشمی کمبود فضای کلاس‌های درس و کم بودن محوطه‌سازی‌های مدارس این بخش را از دیگر مشکلات آموزشی شهر شوسف دانست و افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان باید به مشاوره‌ها تحصیلی و خانوادگی، کلاس‌های فرهنگی و مباحث مذهبی بیشتر از گذشته توجه کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول