اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری شیراز تاکید کرد:

ایجاد شرایط بدون دغدغه برای دانش‌آموزان در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز گفت: مسئولان این شهرستان با برنامه‌ریزی منظم و دقیق شرایط را برای حضور بدون دغدغه و اضطراب دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم کنند.

ایجاد شرایط بدون دغدغه برای دانش‌آموزان در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس با حضور در دبستان احمدعلی فیض در شهر مقدس شیراز و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضرورت تعلیم و تربیت و آموختن علم و دانش به ویژه در سایه تعلیم و تربیت اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و نقش و جایگاه آموختن علم و دانش همواره در آموزهای دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان ما که آینده‌سازان این کشور پهناور هستند وظیفه بسیار سنگین و خطیری را بر عهده دارند.
وی افزود: این وظیفه در شرایطی که هجمه دشمنان انقلاب برای دور کردن نسل امروز ما از آرمان‌های انقلاب به اوج خود رسیده بسیار سنگین‌تر و حساس‌تر می‌شود و خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش باید در چنین شرایطی سرمایه‌های این کشور را در مقابل چنین هجمه‌هایی محافظت کنند.
سرپرست فرمانداری شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی جدید به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان دانش‌آموز دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: کشور ایران مهد دانش و قافله‌سالار دانش و تمدن است و پیشرفت‌های عظیم جوانان ایرانی به ویژه در ابعاد علمی با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های متعدد کشور موجبات حیرت دشمنان را فراهم کرده است.
بذرافشان با تبریک بازگشایی مدارس به آموزگاران، معلمان و مربیان افزود: در آموزه‌های دینی ما معلمی را همواره شغل انبیا دانسته‌اند و این نشان از مرتبه و جایگاه این شغل شریف است.
وی اضافه کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید آموزگاران و معلمان ما نیز با تاسی از انبیا و اولیای الهی دانش‌آموزان را در مسیر رسیدن به سعادت واقعی پیش برند.
سرپرست فرمانداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان این شهرستان خواست تا با برنامه‌ریزی منظم و دقیق شرایط را برای حضور بدون دغدغه و اضطراب دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز در پایان سخنان خود حل مشکل ترافیک شهری، نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس، نظارت بر نوشت‌افزار‌ فروشی‌های سطح شهر، نظارت بر اغذیه فروشی‌های مدارس و اطمینان از ایمنی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس از جمله موارد مهمی دانست که باید از سوی مدیران و مسئولان مربوطه این شهرستان و همچنین اولیای دانش‌آموزان مورد توجه جدی قرار گیرد.
در این مراسم محمدحسین خواجه‌زاده معاون سازمان آموزش و پرورش استان فارس و محمدجواد جباری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز را همراهی کردند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول