اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام صادقیه؛

314 مبلغ به سمنان اعزام می‏شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام 314 مبلغ به مناسبت شهادت امام صادق (ع) به نقاط مختلف این استان خبر داد.

314 مبلغ به سمنان اعزام می‏شوند
حجت‏الاسلام محمدعلی سلمانی‏نژاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود افزود: از این تعداد، 275 نفر مبلغ مرد و بقیه زن هستند.
وی ترویج مکتب امام صادق (ع)، پاسخگویی به احکام شرعی و اقامه نماز جماعت را از مهم‏ترین وظایف مبلغان اعزامی در این ایام برشمرد.
کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، بررسی و تبیین عرفان‏ها و مسلک‏های انحرافی و خرافی جدید و مقابله منطقی با آنها را از دیگر وظایف مبلغان عنوان کرد.
سلمانی‏نژاد مطالعه و بررسی عالمانه در معارف اهل بیت (ع) را ‌از ضروریات این گونه اعزام‏ها دانست و افزود: امام صادق (ع)، نهضت و مکتبی را پایه‌گذاری کردند که همه مسلمانان و به خصوص امت شیعه، معماری علوم اسلامی خود را مرهون ایشان و این مکتب هستند.
وی تصریح کرد: در این اعزام از مبلغان اعزامی خواسته‏ایم تا ابعاد شخصیت و مکتب امام صادق (ع) را بیش از پیش مورد واکاوی قرار داده و به نحوی شایسته به مردم بشناسانند.
کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از حضور پرشور روحانیان بسیجی در مراسم رژه نیروهای مسلح 31 شهریور هم‏زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.
سلمانی‏نژاد افزود: علاوه بر این، شش خطیب ویژه اعزامی از قم نیز برای تبیین مسائل هفته دفاع مقدس به مساجد مهم سطح استان اعزام می‏شوند.
وی تصریح کرد: ضرورت تقویت روحیه ایثارگری و ضد استکباری، بالا بردن  روحیه مقاومت و وحدت عمومی در برابر تهدیدات و تحریم‏ها و جنگ روانی دشمن از دیگر وظایف مهم خطیبان اعزامی به مساجد در هفته دفاع مقدس است.
مسئول کانون فرهنگی تبلیغی بیارجمند نیز از برگزاری مجلس سوگواری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در این شهر خبر داد.
حجت‏الاسلام اسماعیل عباس‏نژاد بیان داشت: این مراسم به مدت سه شب با ذکر مصیبت و فضائل این بزرگوار در مسجد حاج محمد بیارجمند با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‏شود.
وی اضافه کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) هم‏زمان با 25 شوال علاوه بر این مساجد در دیگر مساجد و اماکن مذهبی شهر نیز برگزار می‏شود.
عباس‏نژاد تصریح کرد: سخنرانی در ذکر فضائل امام صادق (ع)، مداحی و پذیرایی از جمله برنامه‏های این مراسم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول