اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما:

سینمای دفاع مقدس رو به بیمهری میرود

خبرگزاری فارس: کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس رو به بی‌مهری می‌رود، زیرا صدا و سیما اقداماتی را انجام می‌دهد که سبب به وجود آمدن این بی‌مهری می‌شود.

سینمای دفاع مقدس رو به بیمهری میرود
عبدالله باکیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: وقتی سوژه، سوژه خوبی باشد همه مردم از تمام گروه‌های سنی از آن استقبال گرمی می‌کنند که نمونه آن را در فیلم‌های اخراجی‌ها و یا آژانس شیشه‌ای می‌بینیم.
کارگردان فیلم " پوتین" افزود: در مورد غرامت‌گرفتن فیلمی ساخته نمی‌شود و ما باید در این مورد با مسئولان صحبت کنیم.
باکیده بیان داشت: سینمای دفاع مقدس را نباید با سینمای جنگ یکسان دانست، سینمای جنگ ملزومات و ساختارها و غالب‌های خاص خود را دارد که سینمای شکل گرفته با عنوان سینمای دفاع مقدس هیچ یک از آنان را نمی‌پذیرد.
کارگردان "فیلم تو را دوست دارم" خاطر نشان کرد: سینمای دفاع مقدس را می‌توان مطمئنا منحصر به جنگ تحمیلی ایران و عراق دانست چرا که سینمای شکل گرفته پیرامون مساله دفاع مقدس برگرفته از همین واقیت جنگ تحمیلی است.
کارگردان فیلم "پوتین" تصریح کرد: در فیلم جنگی، سربازان جنگ یک کشور، قهرمان جلوه می‌نمایند و در فیلم دیگر، سربازان یا چریک‌های کشور مقابل افرادی مظلوم و قهرمان به تصویر کشیده می‌شوند و در هر صورت، همه گونه‌های جنگی سینما به حالات، حرکات، کنش‌ها و واکنش‌های جبهه متجاوزین یا جبهه مورد تجاوز قرار گرفته، می‌پردازند.
باکیده اظهار داشت: رزمندگان حاضر در جبهه‌ها که عملا کارکترهای اصلی فیلم‌های جنگی و دفاع مقدس نیز هستند به دلیل دید قدسی و معنوی که در آنها وجود داشته عملا مضمون فیلم را هم به موضوعات معنوی و دینی سوق می‌دهند که در نتیجه اکثر فیلم‌های دفاع مقدس به نوعی با سینمای دینی و معنا گرا نزدیکی پیدا می‌کند و گره می‌خورد در صورتی که در فیلم‌های جنگی چنین مساله‌ای الزامی ندارد.
وی افزود: از این رو در بحث دفاع مقدس که یکی از حساس‌ترین و مقدس‌ترین مساله جامعه ما است که سینما نیز وارد آن شده است به ناچار لزوم دور شدن حدیث نفس از آن دیده می‌شود.
کارگردان فیلم "صلیب طلایی" تصریح کرد: در واقع سینمای دفاع مقدس زمانی که بخواهد روایت‌گری چیزی غیر از آنچه که در دفاع مقدس رخ داده است باشد دیگر سینمای دفاع مقدس نخواهد بود و وارد ژانر سینمای جنگ شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول