اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد:

بررسی وضعیت اشتغال سرمایه‌گذاران در جلسات کمیته اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از بررسی چکونگی وضعیت اشتغال اتباع خارجی در کمیته فنی اشتغال استان خبر داد.

بررسی وضعیت اشتغال سرمایه‌گذاران در جلسات کمیته اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی ادار‌ه‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، علی اکبر لبافی اظهار داشت: تاکنون در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 221 پرونده مربوط به متخصصان‌، سرمایه‌گذاران و بازرگانان اتباع خارجی که زمان فعالیت کاری آنها به اتمام رسیده است و متقاضی فعالیت مجدد بوده اند در جلسات کمیته فنی اشتغال اتباع خارجی استان خراسان رضوی مورد تحلیل و  بررسی قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه گفت: برابر با ماده 120 قانون کار جمهوری اسلامی ایران اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار باشند و ثانیا مطابق با قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه‌، پروانه کار دریافت کنند.
وی افزود: اتباع بیگانه‌ای که در شرکت‌ها، کارخانجات و موسسات مشغول به فعالیت هستند نیاز دارد از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه مجوز فعالیت دریافت نمایند در غیر این صورت این کار تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده برابر با قوانین با آنها برخورد می‌شود.
لبافی گفت: در جلسات کمیته فنی اشتغال اتباع خارجی که با حضور مدیران و کارشناسان دیگر دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود پرونده‌های مربوط به متخصصان، سرمایه‌گذاران و بازرگانان اتباع بیگانه و متقاضی اشتغال در راستای ( صدور پروانه کار، صدور روادید ورود با حق کار، تمدید پروانه کار، و ابطال پروانه کار) با دقت مورد بررسی قرا گرفته و از نظر میزان سرمایه‌گذاری، نوع تخصص فرد و تعداد اشتغال ایجاد شده و ... بررسی می‌شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در رابطه با اشتغال متخصصان اتباع بیگانه تعداد 87 پرونده مربوط به صدور روادید ورود با حق کارو صدور پروانه کار بوده و تعداد 40 پرونده نیز مربوط به تمدید پروانه کار این افراد بوده است که مورد بررسی قرار گرفته و تعداد 10پروانه کار در همین رابطه نیز ابطال شده است.
لبافی بیان داشت: درباره سرمایه‌گذاران خارجی که در استان اقدام به سرمایه‌گذاری نموده اند همچنین تعداد 23 پرونده مربوط به صدور روادید ورود با حق کار و صدور پروانه کار بوده است و 25 پرونده نیز مربوط به تمدید پروانه کار این افراد بوده است.
لبافی درباره اتباع خارجی که  در ایران اقدام به سرمایه‌گذارای می‌کنند به این نکته مهم اشاره کرد و افزود: این افراد می‌بایست به ازای هر نفر مبلغ 300 هزار دلار سرمایه‌گذاری نمایند تا موفق به اخذ مجوز و پروانه کار شوند. 
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول