اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان:

کالاهای وارداتی بدون ایران کد قاچاق محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان گفت: کالاهای وارداتی بر اساس کیفیت آنها ایران کد می‌گیرند و این زمینه‌ای برای برخورد با پدیده قاچاق و جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور است.

کالاهای وارداتی بدون ایران کد قاچاق محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نجم‌الدین شیخ‌عطاری ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن جلسات فرمانداری بانه، اظهار داشت: القای بی‌کیفیتی کالای ایرانی یک دسیسه برای ورود کالاهای خارجی از طریق قاچاق است و باید گفت که این چنین کالاهایی خود از کیفیت لازم و استاندارد برخوردار نیستند.
به گفته وی، در حال حاضر کالاهای ایرانی با توجه به نظارت مستمر و لازم، از کیفیت واقعی برخوردارند تا جایی که 170 کشور جهان علامت استاندارد ایران را قبول دارند و این برندی برای تولیدات و کالاهای ایرانی محسوب می‌شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 630 قلم مشمول کالای اجباری بودند که بر اساس این مصوبه اکنون تمامی کالاهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری شده‌اند.
شیخ‌عطاری تاکید کرد: کالاهای مشمول استاندارد اجباری اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشند و یا اینکه بدون علامت استاندار تولید، تهیه و توزیع شوند، با آنان برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی افزود: احکامی که در مورد کالاهای قاچاق و فاقد استاندارد وارداتی اعمال می‌شود برای کالاهای تولیدی داخل بدون استاندار و یا با کیفیت پاین‌تر از استاندارد صدق می‌کند؛ با توجه به اینکه شهرستان بانه همجوار با کشور عراق و زمینه مناسبی برای صادرات است باید تلاش کرد که این شهرستان مبدأ صادرات بوده نه مقصدی برای ورود قاچاقی کالاهای بی‌کیفیت خارجی باشد.
شیخ‌عطاری در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه کیفیت کالاهای وارداتی با ایران کد مشخص می‌شود، باید ورود کالاها را به سمت مرزهای رسمی سوق داد تا از این طریق کیفیت آنها بررسی و با برچسب ایران کد در بازار عرضه شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول