اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 68 بازیگر اصفهانی؛

پژمردگی اصفهانی‌ها در اثر خشکی زاینده‌رود روایت می‌شود

خبرگزاری فارس: 68 بازیگر اصفهانی دور هم جمع شده‌اند و قصد دارند، نمایشی را با موضوع خشکی زاینده‌رود روی صحنه ببرند.

پژمردگی اصفهانی‌ها در اثر خشکی زاینده‌رود روایت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گروه نمایشی نان و عروسک کار خود را با سرپرستی امید نیاز تنها نماینده ایران در سمینار بین‌المللی مدیران و کارگردانان استیج سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و هم اکنون نیز نمایش «هی تو» را که داستان چهار سرباز ترسو را روایت می‌کند، روی صحنه ‎برده است.
مقرر شده است که امید نیاز به همراهی گروه نان و عروسک تمثیلی از خشکی زایندرود و پژمردگی مردم را روی صحنه ببرند.
این کارگردان اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: 68 بازیگر اصفهانی دور هم جمع شده‎اند تا اجرای یک نمایش انتقادی در مورد خشک شدن زاینده رود را روی صحنه ببرند.
وی افزود: داستان نمایش این چنین است که دختر پادشاهی ده روز نخندیده و اطرفیان هر تلاشی می‎کنند، او نمی‎خندد تا سرانجام از میان مشاوران پادشاه، پسر آشپز به کمک می‎آید و می‎گوید این دختر به دلیل خشک شدن رودخانه و اینکه نمی‎تواند با ماهی قرمزش در رودخانه بازی کند، نمی‎خندد.
نیاز این نمایش را تمثیلی از بی‌آبی زاینده‌رود و پژمردگی مردم دانست و بیان داشت: این نمایش سعی دارد از بی‌آبی زاینده‌رود انتقاد کند و با توجه به اینکه این رودخانه نقش مهمی را در سرزندگی و نشاط شهر و مردم ایفا می‎کند، نبود آن نیز پژمردگی شهر و ساکنان را به همراه آورده است.
این کارگردان اضافه کرد: این نمایش با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان و توسط گروه نان و عروسک تهیه شده و قرار است از 15 تا 20 مهرماه در باغ نور اصفهان به صحنه رود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول