اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا خبر داد:

کاهش 30 درصدی جرایم خشن در کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در نیمه نخست امسال جرایم خشن در کشور 30 درصد کاهش یافته است.

کاهش 30 درصدی جرایم خشن در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اولویت اول نیروی انتظامی را تداوم و تقویت طرح امنیت اجتماعی اعلام کرد و اظهار داشت: ما با اجرای این طرح در نیمه اول سال در مبارزه با جرایم خشن با یک موفقیت نسبی روبه‌رو بودیم.
وی مبارزه با جرایم همچون شرارت، سرقت مسلحانه، قتل، آدم‌ربایی، گروگان‌گیری و این دسته جرایم را اولویت نیروی انتظامی اعلام کرد.
این مسئول بیان داشت: ‌پلیس آگاهی و امنیت نیروی انتظامی موظف شده است خارج از نوبت به این گونه جرایم رسیدگی کند.
این مسئول بیان داشت: ‌افزایش سرعت‌ عمل، تجهیزات فنی و روش‌های علمی و تخصصی نیروی انتظامی و برخورد مناسب و قاطع دستگاه‌ قضایی به کاهش 30 درصدی این گونه جرایم کمک کرده و این روند بسیار مناسبی است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی دستگاه قضایی و استمرار طرح‌ها شاهد افزایش احساس امنیت در جامعه و رسیدن به حوزه مطلوب در این زمینه باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود به کاهش ورود مواد مخدر به کشور اشاره کرد و افزود: تقویت مرزبانی و افزایش کنترل مرزها به ویژه در شرق کشور زمینه کاهش ورود مواد‌ مخدر به کشور را فراهم کرده است.
احمدی‌مقدم گفت: با این اوصاف مبارزه قاطع با این مواد افیونی به صورت حرفه‌ای توسط یگان‌های تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر منجر به کشف 30 درصد مواد مخدر تولیدی در افغانستان توسط کشورمان شده است.
وی بیان داشت: بنا به اذعان سازمان ملل این کشفیات یک رکورد بی‌نظیر در کشور است و نشان از تلاش نیروی انتظامی در این زمنیه دارد.
رئیس پلیس کشور اضافه کرد: بیش از 90 درصد تولید مواد مخدر کشور افغانستان رهسپار ایران می‌شود و 10 درصد باقیمانده نیز به کشور همسایه ترکیه و برخی کشورهای دیگر ارسال می‌شود تا زمینه انحراف و انحطاط نسل آینده این کشورها فراهم شود.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه در خصوص نتایج اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در کشور گفت: با هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای قوانین جدید شاهد کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در کشور هستیم.
وی بیان داشت: هر چند ما به کشته ‌شدن حتی یک نفر هم در تلفات رانندگی راضی نیستیم اما اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به ویژه در بحث سوخت و قانون جدید راهنمایی و رانندگی کاهش چشمگیری را در تصادفات رقم زده است.
این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای بخش‌های دیگر این قانون شاهد کاهش چشمگیر در تصادفات جاده‌ای و ایمنی تردد‌ها باشیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول