اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز شیرین‌ترین صبح 21800 شکوفه در کردستان

خبرگزاری فارس: امروز کردستان همزمان با سراسر کشور شاهد شیرین‌ترین صبح 21 هزار و 793 دانش‌آموز اول ابتدایی بود که همراه با والدین سال‌تحصیلی جدید خود را جشن گرفتند.

آغاز شیرین‌ترین صبح 21800 شکوفه در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، چه صبح باشکوهی بود پس از سه ماه تعطیلی مدارس امروز باز شاهد تردد دانش‌آموزان به مدرسه بودیم دانش‌‌آموزان اول ابتدایی و  14 هزار و 289 نوآموز پیش‌دبستانی امروز با در دست داشتن شاخه‌های گل راهی مدرسه شدند و شروع سال‌تحصیلی خود را جشن گرفتند.
دسته دسته کودکان در حیاط دبستان آموزگار پشت سر هم صف کشیدند و به راحتی می‌توانستی شور و هیجان را در چهره کودکانه و زیبایشان تجسم کنی.
چه خوشحال بودند از آغازین روز علم‌آموزیشان در مکانی مقدس با نام مدرسه که مدیر این مکان از پشت میکروفن پس از سلام و تبریک سال‌تحصیلی جدید به دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و اول ابتدایی آن را خانه دوم‌شان معرفی کرد.
هلهله شادی و نشاط در صدای خندان و دست زدن‌های کودکان حیاط مدرسه نشان از خوشحالی وصف نشدنی‌شان بود که بی‌گمان خانه دوم خود را از همان روز نخست با جان و دل پذیرفته بودند و با تقدیم لبخند به همدیگر دلهره‌هایی را که در چهره معصومانه برخی از آنها هویدا بود کمرنگ و مخفی می‌ساخت.
در این میان جمعی از دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی با لباس‌هایی متحدالشکل و هماهنگ مراسم قرائت قرآن را اجرا کردند و سرود ملی کشورمان با قیام تک تک حاضران خوانده شد.
گرچه نوآموزان و دانش‌آموزان اول ابتدایی نخستین روز مدرسه را تجربه می‌کردند اما چه زیبا سرود ملی را همراه با والدین و مسئولان حاضر در جمع می‌خواندند و خود از بیان واژه واژه آن با صدای بلند لذت می‌بردند و افتخار می‌کردند.
دنیا دختر بچه‌ای که چند شاخه گل به دست داشت در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس بیان داشت: حضور در مدرسه برای نخستین بار برایش بهترین لحظه زندگی است چرا که امیدوار است که به زودی می‌تواند هرآنچه را که می‌خواهد بخواند و بنویسد.
وی می‌گوید: هیچ چیز در زندگیش به اندازه خواندن کتاب‌های داستانی که والدینش برایش می‌خواندند لذت بخش نیست و از امروز خوشحال است که می‌تواند به زودی خود کتاب‌هایش را به تنهایی بخواند.
سارا دختر بچه دیگری که سعی دارد نگاه خود را از مادرش دور نسازد، در سخنانی گفت: از اینکه وارد مدرسه شده خوشحال است اما هنوز نتوانسته دوری از والدینش را برای ساعاتی که در مدرسه باید سپری کند تحمل کند.
وی عنوان کرد: لحظه قبل از ورود به مدرسه بسیار نگران بود اما اکنون که در جمع هم سن و سالانش حضور دارد و دوستان بیشتری در این محیط پیدا می‌کند خوشحال است.
وی که در انتظار پایان مراسم سخنرانی این مراسم بود، ادامه داد: دوست دارد هرچه سریعتر وارد کلاس درس شود و از نزدیک تخته سیاه و صندلی و فضای کلاس را ببیند و با معلمش آشنا شود.
یکی از والدین دانش‌آموزان که کنار فرزند خود در این مراسم حضور داشت نیز در سخنانی بیان کرد: از اینکه از امروز فرزندش در محیط مدرسه که همچون خانه دوم آنهاست به یادگیری سواد می‌پردازد خوشحال است و آرزو می‌کند یادگیری تمامی دانش‌آموزان استان به رشد و ترقی روز افزون تک تک آنها بینجامد.
در این هنگام با صدای مجری همه دانش‌آموزان پشت سر هم و در صف‌های منظم وارد کلاس درس شدند و نخستین روز علم‌آموزی خود را تجربه کردند.
261 هزار و 412 دانش‌آموز کردستانی در مقاطع مختلف تحصیلی امسال در سه هزار و 424 مدرسه و 12 هزار و 217 کلاس درس به تحصیل علم و دانش‌ می‌پردازند.
...............................
گزارش از عدالت ناصری
...............................
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول