اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 21 هزار و 793 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی؛

جشن شکوفه‌ها در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور 21 هزار و 739 دانش‌آموز پایه اول ابتدای جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار شد.

جشن شکوفه‌ها در سنندج برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در این مراسم جشن که در دبستان آموزگار شهرستان سنندج برگزار شد، اظهارداشت: علاوه بر این تعداد دانش‌آموز ابتدایی 14 هزار و 289 نوآموز پیش دبستانی نیز امروز در مراسم جشن غنچه‌ها در سطح مدارس ابتدایی حضور دارند.
خسرو ساکی با اشاره به افزایش دانش‌آموزان در سطح استان گفت: در مجموع 113 هزار و 74 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 62 هزار و 762 دانتش‌آموز مقطع راهنمایی، 71 هزار و 287 دانش‌آموز در مقطع متوسطه در سطح مدارس استان طی سال‌جاری مشغول تحصیل خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد 184 هزار و 28 دانش‌آموز روستایی و 77 هزار و 284 هزار دانش‌آموز شهری هستند، افزود: تعداد دانش‌آموزان بزرگسال استان نیز در مجموع 274 هزار نفر هستند.
وی در سخنان خود به برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌تحصیلی جاری پرداخت و بیان داشت: دایر شدن مدارس در نوبت صبح یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است که در این راستا در سطح استان امسال 93 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، 67 درصد دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و 78 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز در نوبت صبح مشغول تحصیل می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه را از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و ادامه داد: این امر گام ارزنده‌ای برای تحکیم بنیان خانواده و تقویت ارتباط مدرسه و خانواده می‌شود.
ساکی تصریح کرد: تقویت انگیزه دانش‌آموزان برای یادگیری بیشتر و ایجاد نشاط و شادی در دانش‌آموزان و معلمان، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان و انعطاف برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با شرایط سنی و استعداد دانش‌آموزان از اهداف یک نوبته شدن مدارس است.
وی ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات به منظور بهره‌وری بالا از امکانات و تخریب و بازسازی مدارس فرسوده را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی یادآور شد: ارتقای آموزش قرآن در سطح مدارس، ارتقای ورزش مدارس و هوشمند سازی مدارس، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزای مجتمع‌های شهری و روستایی در سطح استان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در سال‌جاری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنان خود رشد و تعالی دانش‌آموزان و تعلیم و تربیت هر چه بهتر آنها را از اهداف این نهاد آموزشی بیان کرد و توجه به این مهم را نیازمند همکاری مسئولان، والدین و مدیران و معلمان مدارس بیان کرد.
در این مراسم جشن والدین، دانش‌آموزان، فرهنگیان و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول