اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد خلخال:

10 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد خلخال فارغ‌التحصیل شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد خلخال گفت: در 20 سال فعالیت دانشگاه آزاد خلخال حدود 10 هزار نفر دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌‌اند.

10 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد خلخال فارغ‌التحصیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یعقوب علوی‌متین صبح امروز در مراسم تجلیل از منتخبان دانشگاه آزاد اسلامی خلخال اظهار داشت: این دانشجویان اغلب از رشته‌های علوم‌انسانی و فنی و مهندسی  فارغ‌التحصیل شده‌اند و در جامعه به ایفای وظیفه و نقش می‌پردازند.
رئیس دانشگاه آزاد خلخال با بیان اینکه دانشگاه آزاد امروز به یک مجموعه عظیم در تحصیل جوانان و آینده‌سازان این کشور تبدیل شده است، بیان داشت: دانشگاه آزاد امروز با توسعه کمی و کیفی یکی از معتبر‌ترین مجموعه‌‌های آموزش عالی در سطح کشور، منطقه‌ای و حتی جهانی است که توسعه روز‌افزون آن مایه امیدواری در توسعه علم و مهارت در کشور است.
این مسئول از دایر شدن دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد واحد خلخال خبر داد و گفت: معماری و ادبیات فارسی دو رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد است که دایر شده و به سرعت به جذب دانشجو اقدام می‌کند.
وی تعداد رشته‌های این دانشگاه را بیش از 65 رشته تحصیلی اعلام کرد و افزود: این دانشگاه فعالیت خود را از اوایل دهه 70 با مجوز جذب دانشجو در دو رشته آغاز کرده و امروز این ظرفیت به بیش از 65 رشته افزایش یافته است.
علوی‌متین در ادامه اظهار داشت: در مقطع کاردانی و کارشناسی و اخیراً نیز کارشناسی ارشد رشته‌های تحصیلی ما دایر شده و دانشجویان در واحد دانشگاهی مناسب و شایسته مشغول تحصیل و یادگیری هستند.
رئیس دانشگاه آزاد خلخال در ادامه سخنان خود یادآور شد: این دانشگاه با راه‌اندازی رشته‌های جدید به ویژه 11 رشته جدید تحصیلی در دو سال اخیر از وضعیت نامناسب نجات پیدا کرده و هم‌اکنون سیر صعودی را در توسعه این دانشگاه با دایر شدن رشته‌های جدید شاهد هستیم.
این مسئول اضافه کرد: در یک سال گذشته علاوه بر 11 رشته جدید 23 رشته جدید تحصیلی را در گروه‌های مختلف آموزشی راه‌اندازی کردیم تا در جذب دانشجو با محدودیتی مواجه نشویم.
وی کادر علمی و پرسنل دانشگاه آزاد خلخال را جزو نیروهای متعهد و متخصص برشمرد و بیان داشت: هم‌اکنون این دانشگاه 80 نفر عضو هیئت علمی و 70 نیروی حق‌التدریس دارد.
این مسئول گفت: در کنار این تعداد نیروی شاغل 90 نفر کارمند نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.
وی از افزوده شدن 2 هزار و 500 دانشجو به تعداد دانشجویان این دانشگاه در یک سال گذشته خبر داد و افزود: این دانشجویان اغلب در رشته‌های با کاربری بالا  پذیرش شده‌اند تا با ایجاد محدودیت در توسعه رشته‌های غیر‌کاربردی بتوانیم به برقراری امنیت شغلی پایدار در جامعه برای فارغ‌التحصیلان کمک کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد خلخال همچنین از پرداخت 5 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کارکنان این دانشگاه خبر داد و گفت: با وجود محدودیت مالی این کار در دوران مدیریت جدید انجام شده و ما همچنان از نیروهای خود حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول