اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری؛

10 نشریه جدید در چهارمحال‌و‌بختیاری مجوز نشر گرفت

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌ جاری 10 نشریه جدید در این استان مجوز نشر دریافت کرد.

10 نشریه جدید در چهارمحال‌و‌بختیاری مجوز نشر گرفت
اسدالله ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد سه نشریه در قالب ماهنامه با اسامی طریق، کمال و پیک صحرا، شش نشریه در قالب دوهفته‌نامه با نام‎های میزدج، رخ، سرآدینه، بهار چهارمحال و بختیاری، جهان بین و امروز چهارمحال و بختیاری و یک نشریه در قالب هفته نامه با عنوان نگین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی تعداد نشریات این استان را 26  نشریه عنوان کرد و گفت: از بین مطبوعات استان روزنامه سالداران به عنوان روزنامه منطقه‌ای، هفته‌نامه زاگرس ایران به عنوان هفته‌نامه سراسری و هفته‌نامه ارمغان به عنوان هفته‌نامه بین‌المللی در سطح استان فعالیت می‌کند.
ترابی صدور مجوز را موجب ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی این استان دانست و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان بازوی توانمند و امین دولت باید با اطلاعات دقیق و شفاف، ذهن مردم را به سمت توسعه و پیشرفت کار در استان سوق دهند.
کارشناس مسئول مطبوعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از بین تعداد نشریات دارای مجوز در سال‌ جاری شماره نخست نشریه بهار چهارمحال و بختیاری با قطع روزنامه‌ای و در قالب هشت صفحه در این استان چاپ و توزیع شد.
نشریه بهار به‌عنوان دو‌هفته‌نامه خبری تحلیلی پا به عرصه مطبوعات گذاشته است و آنگونه که در شناسنامه آن نوشته شده موضوع و رویکردی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی دارد.
تیراژ نخستین شماره نشریه بهار 3 هزار نسخه و گستره توزیع آن استان چهارمحال و بختیاری است.
بزرگداشت آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق شهرکرد، اختلاس 3  هزار میلیاردی، دیه 90 میلیونی و بررسی مفصل وضعیت آب چهارمحال و بختیاری و احداث تونل بهشت‌آباد از جمله موضوعاتی است که این نشریه در شماره نخست خود به آنها پرداخته است.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه بهار پرویز سلطانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری است که پیش از این نیز در نشریات محلی و برخی روزنامه‌های سراسری مقالات و دیدگاه‌هایی از وی به چاپ رسیده است.
هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری 26 نشریه منتشر می‌شود که 10 نشریه از این تعداد در سال‌ جاری مجوز نشر دریافت و به جرگه مطبوعات این استان اضافه شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول