اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه گیلان خبر داد:

برگزاری نمایش فرهنگی رزمی در رشت

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه گیلان از برگزاری نمایش فرهنگی رزمی قدس یک همزمان با هفته دفاع مقدس در پارک دانشجوی رشت خبر داد.

برگزاری نمایش فرهنگی رزمی در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی شامگاه سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس گیلان فراهم کردن بستر فرهنگی را از وظایف حکومت اسلامی دانست و اظهار داشت: هر ساله در آستانه سالروز جنگ تحمیلی اقشار مختلف مردم با گرایش‌های مختلف فکری و طبقه اجتماعی به دنبال پاسخ پرسش‌های خود درباره دفاع مقدس هستند.
وی ادامه داد: بسیج و سپاه به منظور بزرگداشت حماسه بی‌بدیل دفاع مقدس، نقش بی‌نظیر امام (ره) و رزمندگان در هشت سال حماسه و ایثار به تشریح آغاز جنگ و شناخت تجاوز در این هفته می‌پردازند.
محمدی بیان نقش امام (ره)، ایمان و اعتقاد ملت در دفاع مقدس، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و پاسخ به پرسش‌ها و شبهات القایی از طرف مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی را از اهداف تشریح رخدادهای دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
فرمانده سپاه گیلان آشنایی مردم با زوایای پنهان جنگ، نکته‌های ویژه و تخصصی دفاع که کمتر بیان شده است، معرفی اسوه‌ها و الگوهای ارزشی و حماسی دفاع مقدس، تجلیل و بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از جمله اهداف بیان وقایع دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: تقویت و نهادینه کردن روحیه خودباوری، مقاومت و پایداری، شجاعت، شهامت و ایثار، وحدت، ولایت‌پذیری و دشمن ستیزی بین مردم به‌ویژه نسل جوان از دیگر اهداف است.
وی فضاسازی و فرهنگ‌سازی برای حضور فعال و مشارکت مردم به‌ویژه جوانان در صحنه‌های مختلف نظام را مهم خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دوران هشت سال دفاع مقدس یک گنج است و باید مدبرانه و هنرمندانه گوهرهای با ارزش و ماندگار آن را استخراج کرده و برای رشد و تعالی انسان‌ها استفاده کرد.
محمدی با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سپاه قدس، نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، بیان داشت: نمایش فرهنگی رزمی عملیات قدس یک همزمان با هفته دفاع مقدس پس از نماز مغرب و عشا به مدت یک هفته در پارک دانشجوی رشت برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه گیلان رژه نیروهای مسلح همراه با رژه حماسی بسیجیان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، دیدار با ائمه جمعه سراسر استان، برپایی بیش از 60 یادواره برای بزرگداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و سخنرانی و روایتگری در 100 مدرسه را از جمله برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس سال جاری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 80 برنامه در هفته دفاع مقدس در گیلان پیش‌بینی شده، گفت: ویزیت رایگان در مناطق محروم با اعزام گروه‌های درمانی عمومی و تخصصی، تجمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سراسر استان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و همچنین اعزام گروه‌های ورزشی جودو، تکواندو و کاراته منتخب گیلان به مسابقات کشوری از دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس است.
محمدی به همایش نقش بازاریان و اصناف در پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌های فرهنگی هنری در سراسر استان در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.
فرمانده سپاه گیلان فراخوانی و سازماندهی نیروهای طرح صالحین را از برنامه‌های مهم در هفته دفاع مقدس نامید و اذعان داشت: کاروان راهیان نور در هفته دفاع مقدس به مناطق هشت سال جنگ تحمیلی اعزام می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول