اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف گیلان خبر داد:

ترویج فرقه‌های نوظهور توطئه دشمن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ترویج فرقه‌های نوظهور و بهائیت از توطئه‌های دشمن برای مقابله با اسلام است.

ترویج فرقه‌های نوظهور توطئه دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عادلی عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی امامزاده‌های گیلان، اظهار داشت: به منظور ایفای نقش فعال برای فرهنگی کردن بقاع متبرکه و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان اجرای طرح نشاط معنوی از سال گذشته در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نشاط معنوی تقویت بنیه‌های اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان را به دنبال دارد، افزود: استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ترویج اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
این مسئول بیان داشت: این طرح در سال جاری نیز در دو مقطع زمانی در 131بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گیلان برگزار شد.
به گفته وی، 6 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر از 8 تا 16 سال در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در این طرح شرکت داشتند.
عادلی اساتید طرح نشاط معنوی، مربیان، مدیران و هیئت‌های امنای امامزاده‌ها و مساجد را از همکاری کنندگان اجرای این طرح عنوان کرد.
وی از متولیان اجرای طرح نشاط معنوی به عنوان بصیرت دهندگان جامعه یاد کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در امامزاده‌ها، ترویج فرهنگ علوی، تشیع و اسلامی را در جامعه زنده کرده است.
مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه مقابله با اسلام، تشیع، قرآن و نظام اسلامی و نظام ولایی از اهداف دشمن است، افزود: تنها با تقویت و ترویج برنامه‌های دینی و مذهبی می‌توانیم در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.
وی به نقش روحانیت در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: روحانیت به دلیل مردمی بودن از دوران طاغوت و ستم‌شاهی و به برکت نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد.
عادلی، ترویج فرقه‌های نوظهور، ترویج بهائیت، مسیحیت و... را از توطئه‌های دشمن برای مقابله با اسلام دانست و اظهار داشت: دشمنان انقلاب در سال‌های نخست شکل‌گیری انقلاب نیز بر این باور بودند که انقلاب اسلامی در این سال‌ها قادر به ادامه راهش نیست ولی گذر زمان و  توانمندی‌های انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کرد که نظام اسلامی ایران در اهدافش استوار است.
وی، انقلاب شکل گرفته در جهان اسلام را الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و ابراز داشت: کشور های مسلمان دریافته‌اند که تنها با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران می‌توانند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.
این مسئول به شباهت‌های انقلاب اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مصر اشاره کرد و افزود: مردمی بودن، مبارزه علیه استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیسم و تسخیر لانه جاسوسی بیگانگان از وجه مشترک این دو انقلاب است.
وی، رهبری را مهم‌ترین رکن پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی عنوان کرد و اذعان داشت: تنها با گوش به فرمان رهبری بودن می‌توان نظام ولایی کشور را حفظ کرد.
عادلی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده اشاره کرد و افزود: اجرای محافل معنوی انس با قرآن با حضور و قرائت قاریان بین‌المللی، مصری، کشوری و استانی از جمله برنامه‌های اجرا شده اداره کل اوقاف است.
وی با بیان اینکه گیلان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در جایگاه مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: پوشش و اطلاع‌رسانی دقیق و مستندسازی برنامه‌های فرهنگی گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل اوقاف گیلان، اجرای طرح نشاط معنوی در 130 بقعه متبرکه گیلان را از دیگر اقدام‌های اوقاف در سال جاری ذکر کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول