اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جریمه نقدی کارساز نیست؛

نانوایی‌های متخلف برای همیشه تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: اعمال جرائم نقدی برای نانوایان متخلف در سال‌های اخیر کارساز نبوده و ما در صورت تکرار تخلف برای همیشه واحدهای نانوایی را تعطیل می‌کنیم.

نانوایی‌های متخلف برای همیشه تعطیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه تعزیرات آرد و نان شهرستان خلخال اظهار داشت: بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها هر چند کیفیت تولید نان ارتقا یافته ولی همچنان شاهد برخی سواستفاده‌ها و تخلف از سوی نانوایان هستیم که با تذکر به آنها اعلام کردیم که در صورت تکرار برخورد جدی‌تر داشته و آنها را از چرخه تولید نان خارج می‌کنیم.
وی با یادآوری این‌که در برخی از مناطق شهری و روستایی کیفیت تولید نان قابل قبول و پذیرش نیست، تصریح کرد: نانوایی‌های ما باید به ذائقه مردم و تولید کیفی نان با ماندگاری بیشتر توجه کنند تا دورریز در این بخش به حداقل برسد.
عبداللهی از پلمب شش واحد نانوایی در خلخال ظرف روزهای گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ این واحدها به خاطر تخلفات مکرر در کم فروشی، تعطیلی خودسرانه و رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شدند و اگر تذکر آنها به سه مورد رسیده باشد پروانه فعالیت آنها لغو می‌شود.
به گزارش فارس، رئیس شورای آرد و نان خلخال اضافه کرد: از شش واحد نانوایی تعطیل شده پنج مورد در شهر خلخال و یک واحد در هشتجین است که به مدت 20 روز از فعالیت پخت نان در این مناطق محروم هستند.
وی گفت: هیچ‌گونه نگرانی در تأمین نان مورد نیاز اهالی وجود ندارد و ما ظرفیت تولید نان واحدهای تعطیل شده را به واحدهای دیگر واگذار کردیم تا در خرید مردم مشکلی به وجود نیاید.
عبداللهی به تلاش‌های انجام شده برای افزایش کیفیت نان تولیدی در خلخال اشاره کرد و افزود: از زمان آزادسازی نرخ نان کیفیت نان در بسیاری از واحدها افزایش یافته ولی در برخی از واحدها نیز جرائم نقدی در نظر گرفته شده نه تنها تأثیرگذار نبوده بلکه برای تخلفات نانوایی‌ها در قانون عامل بازدارنده مناسبی برای جلوگیری از ادامه تخلف پیش‌بینی نشده است.
فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد:‌ در مدت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 20 نانوایی که قادر به رقابت با نانواهای فعال در شهر نبوده همچنان به پخت نان نامرغوب ادامه داده و این کار موجب نارضایتی مردم شده است.
عبداللهی خاطرنشان کرد: ‌به دلیل خرید نکردن نان از سوی مردم این نانوایی‌ها خود به خود تعطیل و از چرخه تولید نان خارج شدند.
وی در پایان اضافه کرد: نانوایان در کنار توجه به کیفیت نان باید از هرگونه استفاده بیش از حد مجاز از افزودنی‌ها به ویژه جوش شیرین خودداری کرده و اجازه دهند مردم نان با کیفیت مصرف کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول