اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا درستکار:

ناگفته‌های جنگ در آثار سینمایی دیده نمیشود

خبرگزاری فارس: منتقد سینما گفت: در آثار سینمایی دفاع مقدس که ساخته می‌شود از ناگفته‌های جنگ چیزی گفته نمی‌شود و هنوز آثار جنگ را آشکار نمی‌کنند.

ناگفته‌های جنگ در آثار سینمایی دیده نمیشود
رضا درستکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس در حال رانده شدن به حاشیه است و ما اکنون راجع به حوزه‌‌هایی حرف می‌زنیم که شرایط فرهنگی و اجتماعی دارد و به نظر من باید مسئولان سینما به این موضوع توجه داشته باشند.
وی بیان داشت: وقتی ما می‌گوییم مخاطب فیلم مردم هستند و درباره سینما بحث می‌کنیم و از نظام عرضه حمایت می‌کنیم و تولیدکننده‌ها می‌توانند به سمت جلو حرکت کنند.
منتقد سینما  و کارگردان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ممکن است فیلم‌های طنز آمیز به جای فیلم‌های دفاع مقدس مورد استقبال عده‌ای از مردم قرار گیرد اما مردم ایران همیشه از فیلم‌های دفاع مقدس هم استقبال فراوانی می‌کنند.
درستکار افزود: در جنگ ما حقیقت‌هایی نهفته است که هنوز آشکار نشده است و باید به این حقیقت‌ها رسید اما بخشی از این حقیقت‌های جنگ بر اساس اصول نگهداری و اسرار جنگ است که می‌خواهند در اختیار کشورهای دیگر قرار نگیرد آنها را فاش نمی‌کنند.
این منتقد سینما و کارگردان خاطر نشان کرد: عده‌ای معتقدند بازماندگان دفاع مقدس توانسته اند رسالت خودشان را به نسل‌های بعد منتقل کنند اما به نظر من تا به حال نتوانسته اند ارزش‌های خودشان را نشان دهند و طبیعتا ارزش‌های جامعه گرایش به سمت مال اندوزی و تجمع گرایی برای زمام‌دار‌شدن گذشته سبب ارزشمند شدن آنان شده است.
وی در مورد کمبود و نقص در سینمای دفاع مقدس بیان کرد: هرچه ما جلوتر رفتیم روابط دموکراتیک بیشتر شده است، باید مجموعه سینما را به طور کلی بررسی کنیم و ببینیم با گذشت این همه سال ما برای این سینما و ارج نهادن آن برای نسل‌های آینده چه تدابیری اندیشیده‌ایم.
درستکار با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس در هر دوره‌ ای شرایط خاص خود را داشته است تصریح کرد: سینمای دفاع مقدس و انقلابی ما همواره و در هر دوره‌ای شرایط خاص خود را داشته، گرچه سالیان گذشته به روند رشد رو به تکامل رسیده بود اما متاسفانه و در شرایط کنونی از نظر کیفی و کمی در سینمای دفاع مقدس دچار مشکل و کمبودهایی در این عرصه هستیم و حمایت‌هایی که از این نوع سینما باید بشود دیگر صورت نمی‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول