اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

ابلاغ 175 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی به خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از ابلاغ 175 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی به این استان خبر داد.

ابلاغ 175 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی به خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: 150 میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، 15 میلیارد ریال برای انتقال آب، 8 میلیارد ریال برای لایروبی قنوات و 2 میلیارد ریال نیز برای زهکشی قنوات اختصاص یافته است.
وی گفت:‌ اعتبارات اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در قالب 85 درصد کمک‌های دولتی و 15 درصد مشارکت کشاورزان قابل ارائه خواهد بود.
استاندار خراسان شمالی از فرمانداران شهرستان‌های خراسان شمالی خواست تا نسبت به پیگیری‌های لازم برای این طرح‌ها در مناطق به عمل آورند.
وی پیش‌بینی کرد: تا 50 میلیارد ریال اعتبارات جدید نیز در قالب خشکسالی به خراسان شمالی طی امسال ابلاغ شود.
به گفته نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در مرحله نخست ابلاغ اعتبارات خشکسالی 200 میلیارد ریال برای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره اختصاص یافت.
وی همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبارات بخشی از مصوبات سفر سوم رئیس جمهور از معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و همچنین فرمانداران خواست تا پروژه‌های مربوط به سفر اعم از عمرانی و فرهنگی را پیگیری کنند.
شفقت در ادامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برشمرد و اظهار داشت: همه وظیفه داشته تا این میراث گرانقدر را حفظ و ارزش‌های آن را به نسل‌های آینده منتقل کنند.
وی برپایی اردوهای راهیان نور را از جمله رسالت‌ها در جهت حفظ این دستاوردها عنوان کرد و گفت: برهمین اساس اعزام دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان استان به اردوهای راهیان نور امسال برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه در ین راستا 12 هزار دانش‌آموز این استان طی مدت زمانی 15 مهر تا 15 اسفند به اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند، حضور مدیران دستگاههای اجرایی را نیز در این اردوها مورد تأکید قرار داد.
استاندار خراسان شمالی همچنین اصلاح بخشی از محور ارتباطی دشت به جنگل گلستان در این استان را ضروری عنوان کرد و از حفاظت محیط زیست خواست تا ظرف 24 ساعت با پاسخ به استعلام موضوع را تعیین و تکلیف کند.
نماینده عالی دولت در استان وجود این نقطه حادثه خیز که در مسیر تردد میلیون‌ها زائر و مسافر قرار داشته را موجب تهدید جان مسافران و زائران و بروز تصادفات دلخراش عنوان کرد و یادآور شد: راه و ترابری خراسان شمالی طی هفته جاری اقدام به اصلاح و ایمن‌سازی این نقطه از محور ارتباطی دشت به جنگل گلستان کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول