اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه خراسان رضوی:

4000 تعاونی غیرفعال در خراسان رضوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه خراسان رضوی با اشاره به اختصاص بیش از 240 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی و خرد، گفت: حدود 4000 تعاونی غیرفعال در خراسان رضوی وجود دارد.

4000 تعاونی غیرفعال در خراسان رضوی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در حاشیه همایش کارجویان بسیجی از اختصاص بیش از 240 میلیارد تومان در قالب مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: در حوزه تعاون استان خراسان رضوی حدود چهار هزار تعاونی غیرفعال دارد که از طریق اختصاص منابع بانکی به دنبال فعال‌سازی این تعاونی‌ها در استان هستیم.
وی از ثبت‌نام بیش از 20 هزار متقاضی در سامانه مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: با اختصاص این رقم پیش بینی شده است که بیش از 50 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه خراسان رضوی دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان را مسئول هماهنگی، نظارت و توزیع تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک عنوان و خاطرنشان کرد: سود بازپرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به دلیل قرض‌الحسنه بودن چهار درصد در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به صرف پنج میلیارد تومان ازمنابع استان به صورت ماهیانه به 13 هزار نفر از جمعیت بیکار کشور، افزود: می‌توان با این رقم در هر ماه پنج کارخانه یک میلیارد تومانی در استان احداث کرد.
لبافی از ارائه تسهیلاتی به کارفرمایان برای استفاده از افراد بیکاری که از تسهیلات بیکاری استفاده می کنند خبر داد و اظهار داشت‌: در فرآیندی که در نظر گرفته ایم هر بنگاه اقتصادی اگر چنانچه نیروی کار خود را از این 13 هزار نفر تامین کند دولت 70 درصد از حقوق‌، حق بیمه سهم کارگر و کارفرما را پرداخت می‌کند و کارفرمایان تنها باید 30 درصد باقیمانده را بپردازند‌.
وی اظهار داشت‌: تاکنون بیش از 1500 نفر از 13 هزار نفر‌ با تسهیلاتی که به کارفرمایان ارائه شده است جذب بازار کار شده اند‌‌.
مدیر‌کل کار و تعاون و رفاه استان با اشاره ‌صرفه‌جویی اقتصادی حدود شش میلیارد تومانی از طریق اشتغال‌زایی برای افراد ‌بیکاری که از کمک هزینه‌های بیکاری‌ استفاده می‌کنند‌، بیان داشت‌: بدلیل نبود نظارت دقیقی بر افرادی که از تسهیلات بیکاری استفاده می‌کنند‌، داشته باشیم‌.
وی‌ افرادی را که باوجود دریافت تسهیلات بیکاری به صورت پنهانی کار می‌کنند را مشکلی مهم برای اختصاص منابع مالی برای اشتغال در استان عنوان و تصریح کرد: این افراد را شناسایی کرده ایم و اگر چنانچه فرصت شغلی را به آنان پیشنهاد کنیم و نپذیرند با آنان قطع همکاری می‌کنیم.
لبافی نرخ بیکاری  استان خراسان رضوی را بر طبق مرکز آمار حدود هشت درصد خواند و افزود: با وجود آنکه نرخ بیکاری در استان هشت درصد اما 200با هزار بیکار در استان روبرو هستیم.
وی هدف اصلی مسئولان در خراسان رضوی را کاهش نرخ بیکاری به هفت درصد  دانست و افزود: با توجه به منابع و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد ظرفیت سازی‌هایی در استان می‌کنیم تا نرخ بیکاری را کاهش دهیم. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول