اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

خطرناکترین دشمن مسلمانان صهیونیسم بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر خطرناکترین دشمن مسلمانان و اسلام، صهیونیسم بین‌المللی است که آثار جنایات او در سراسر گیتی مشهود است.

خطرناکترین دشمن مسلمانان صهیونیسم بین‌المللی است
محمدحسن حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: لازم است گروه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی نسبت به افکار و عقاید یکدیگر آگاهی و آشنایی کامل داشته باشند تا در تاریکی در مورد هم قضاوت نکنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: باید نسبت به بیداری اسلامی حساسیت بیشتری به خرج داد و اکنون که این نسیم روح افزون وزیدن گرفت است بر دامنه آن افزود و آن را به طوفانی علیه دشمن بی رحم تبدیل کرد.
حائری تصریح کرد: برای مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه لازم است امت اسلامی با هوشیاری کامل تا جایی که جا دارد از حالت دفاعی بیرون آید و در میدان فرهنگ و تبلیغ حالت تهاجم و فعال به خود گیرد.
وی بیان کرد: لازم است متفکران و اندیشمندان جهان اسلام در راستای آگاهی هر چه بیشتر امت اسلامی بکوشند و به آنها بفهمانند که همیشه باید در برابر دشمن مشترک و مواضع مشترک تاکید نمود و از انگشت گذاشتن بر موارد اختلافی پرهیز نمود.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: در این موارد می‌توان از تجربیات مصلحان معاصر چون آیت‌الله بروجردی، سیدجمال الدین اسدآبادی، علامه شریف الدین، امام موسی صدر و... بهره برد.
وی افزود: بهترین تمسک وحدت در میان امت اسلامی که بیش از هر چیز باید مورد تمسک قرار گیرد قرآن کریم است و پس از آن عزت و اهل بیت که هر دو مورد توافق و قبول همه محققان و دانشمندان جهان اسلام است.
حائری تصریح کرد: از دشمن جز همین انتظار نمی‌رود دشمن، دشمن است و اقتضای دشمنی او ایجاد توطئه است و خوب می‌داند که بهترین و موثر‌ترین راه برای انهدام، ایجاد تفرقه است، این ما هستیم که باید حواسمان را کاملا جمع کنیم و از تجربه‌های تلخ گذشته در این راستا درس عبرت بگیریم.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان داشت: رژیم صهیونیستی با ابزارهای مختلف و گوناگون و از راه‌های متنوع سعی در تخریبی و نابود ساختن اسلام و مسلمین و وحدت امت اسلامی دارد هرجا اثر و نشانه‌ای از تفرقه باشد به نوعی اثر و ردپای این گروه بین‌المللی خطرناک قطعا مشهود است.
وی خاطر نشان کرد: ایالات متحده و اسرائیل غاصب مشخصا در خط مقدم این جبهه خطرناک قرار دارد و پیاده نظام‌های آنان نیز بسیاری از دولت‌های نادان و خود فروخته اسلامی به ویژه عربی هستند که اخیرا برخی از آنها مزد خود را هم دریافت کرده اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول