اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی؛

تقاطع غیرهمسطح زرین‌شهر ـ شهرکرد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره راه‌ و ترابری استان اصفهان گفت: تقاطع غیرهمسطح زرین‌شهر ـ شهرکرد امروز با حضور مسئولان افتتاح شد.

تقاطع غیرهمسطح زرین‌شهر ـ شهرکرد افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان پیش ‌از ظهر امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح زرین‌شهر ـ شهرکرد هوشنگ عشایری در جمع مسئولان اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح محور زرین‌شهر ـ شهرکرد به نام مرحوم مهندس آذری نام‌گذاری و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این تقاطع غیر همسطح در ضلع جنوبی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان واقع شده است.
مدیرکل اداره راه و ترابری استان اصفهان با اشاره به هزینه صرف شده برای افتتاح این طرح برون‌شهری در استان افزود: این تقاطع غیر همسطح با هزینه‌ای بالغ بر 24 میلیارد ریال به منظور ایمن‌سازی ورودی و خروجی ذوب‌آهن ایجاد شد.
وی ادامه داد: این مبلغ اعتبار حدود دو سوم آن توسط کارخانه ذوب‌آهن و یک دوم آن را اداره راه‌ و ترابری استان اصفهان تأمین کرده است.
عشایری افزود: ایجاد دوربرگردان در بزرگراه زرین‌شهر ـ شهرکرد و اتصال این بزرگراه به شهر و روستاهای منطقه لنجان را یکی از عوامل احداث این پروژه دانست.
وی در ادامه گفت: این تقاطع غیر همسطح سبب افزایش یافتن امنیت رفت‌ و آمد برای وسایل نقلیه سبک و سنگین مجتمع عظیم ذوب‌آهن اصفهان می‌شود.
مدیرکل اداره راه و ترابری استان اصفهان با اشاره به مزیت‌های دیگر این طرح بیان داشت: یکی دیگر از اثرات این تقاطع همسطح، تسهیل در رفت‌ و آمد ساکنان شهرستان لنجان در مسیر شهرها و روستاهای آن است.
وی با اشاره به مراحل ساخت این طرح تاکید کرد: این طرح با عملیات و مصالح مصرفی نظیر خاکبرداری 15هزار مترمکعب، حجم خاکریزی 110هزار مترمکعب و حجم زیرساخت 5هزار مترمکعب افتتاح شد.
عشایری اضافه کرد: تقاطع غیر همسطح محور زرین‌شهر ـ شهرکرد با حجم بتن 2 هزار و 400 مترمکعب، حجم اساس 4هزار مترمکعب و آسفالت مصرفی 8 هزار تن به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه مقرر شده بود این طرح طی هشت ماه به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: این طرح به دلیل وجود مشکلاتی پس از حدود دو سال سرانجام به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل اداره راه‌ و‌ ترابری استان اصفهان تصریح کرد: در بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح زرین‌شهر ـ شهرکرد، شرکت سارو خلج به عنوان پیمانکار و مهندسین مشاور، فراشار آسیا به عنوان مشاور پروژه با مشارکت شرکت ذوب‌آهن اصفهان در احداث این طرح همکاری داشته‌اند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول