اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات جهانی ترکیه؛

کاراته‌کای قمی ناکام ماند

خبرگزاری فارس: کاراته‌کای قمی بر خلاف رقابت‌های بین‌المللی گذشته، در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه به توفیقی دست نیافت و از کسب مدال باز ماند.

کاراته‌کای قمی ناکام ماند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های بین‌المللی کاراته ترکیه شب گذشته به پایان رسید و طی آن از بین سه نماینده اعزامی استان قم در تیم‌های ملی، تنها محمد شایگان با کسب مقام قهرمانی و نشان طلای رده سنی جوانان با دست پر باز گشت.
در حالی که امیر مهدی‌زاده در تیم ملی رده سنی بزرگسالان کاراته کشورمان دیگر نماینده اعزامی قم به پیکارهای بین‌المللی جایزه بزرگ کاراته ترکیه بود، این کاراته‌کای توانمند مقابل حریفی از کشور میزبان تن به شکست داد تا از کسب مدال محروم شود.
در واقع در روز پایانی این رقابت‌ها دو نماینده کشورمان در کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو ناکام ماندند که یکی از آنها امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی رده سنی بزرگسالان بود.
مهدی‌زاده بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در این مسابقات در گام نخست با قرعه استراحت رو‌به‌رو شد تا با ارزیابی مطلوبی از دیگر رقبا در گام بعدی به روی تاتامی قدم بگذارد که از قضا اینگونه نیز شد و با شناخت خوبی که از کاراته‌کای برزیلی به دست آورده بود، موفق شد حریف خود را شکست داد.
کاراته‌کای توانمند قمی در مرحله سوم با حریفی از کشور میزبان رو‌به‌رو شد و با اینکه جدال جذاب و نزدیک با حریف ترکیه‌ای داشت، در نهایت نتیجه را واگذار کرد و بدون کسب مدال به کار خود در این دوره از پیکارها پایان داد.
تیم‌های ملی کاراته جوانان و امید کشورمان نیز که خود را آماده حضور در رقابت‌های جهانی مالزی می‌کنند پیش از این  توسط سجاد حیاتی، شهاب نوروزی و محمد شایگان به سه مدال طلا و و توسط مهران قربانعلی‌پور، عماد مژدهی، فرزام شفیعی، امیرعلی زنجانی و ابوالفضل شهرجردی به پنج ‌مدال برنز جایزه بزرگ ترکیه دست یافته بود.
در حالی که تیم‌های ملی کاراته کشورمان متشکل از ۱۸ ورزشکار و پنج مربی و به سرپرستی حسین محمودی رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی راهی ترکیه شده بودند، امیر مهدی‌زاده، کاراته‌کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان کشورمان همراه با تیم‌های ملی کاراته رده سنی جوانان و امید راهی مسابقات جایزه بزرگ ترکیه شده بود.
محمد شایگان، سجاد حیاتی، عماد مژدهی، شاهین بلالایی، آرش علی‌نژاد، فرزاد شفیعی، علی نجفی، مسعود پرویز، شهاب نوروزی، محمد داودآبادی، وحید جلیلی، شاهین جعفری، سجاد فرخی، محمد غلامحسینی، امیر علی زنجانی، مهران قربان علی‌پور، ابوالفضل شهجردی و امیر مهدی‌زاده نفرات اعزامی به مسابقات جایزه بزرگ ترکیه بودند که این تیم را علیرضا کتیرایی، اکبر عبدلی، محمد فضلی، موسی‌الرضا علی‌نژاد و نجف علی مقدم به عنوان کادر فنی همراهی می‌کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول