اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون مجلس خبر داد:

خراسان رضوی میزبان آینده جشنواره فرهنگی استان‌ها

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون مجلس با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی استان در کاخ سعد آباد تهران از موافقت مسئولان برگزار‌کننده در ارتباط با برگزاری این نمایشگاه در خراسان رضوی به عنوان یکی از میزبانان دوره بعدی خبر داد.

خراسان رضوی میزبان آینده جشنواره فرهنگی استان‌ها
جواد آرین‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با برگزاری نخستین جشنواره هفته فرهنگی استان در تهران اظهار کرد: با توجه به برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان‌ها در تهران و ارائه آثار فرهنگی و بومی استان‌ها در این جشنواره، برگزاری این جشنواره در استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مسئولان این جشنواره با این امر موافقت کردند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براین اساس و با توجه به نظر مسئولان برگزار‌کننده مقرر شد که این نمایشگاه در چند استان کشور همزمان با نمایشگاه تهران برگزار شود.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان‌های خراسان‌، فارس و چند استان از استان‌های شمالی، غربی و جنوبی برای برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان‌ها در دوره بعدی این جشنوراه به‌عنوان استان‌های میزبان این جشنواره خواهند بود.
آرین‌منش برگزاری جشنوراه فرهنگی استان‌ها در چند استان کشور را گامی برای توسعه این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این ارتباط از مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه‌ خواسته شد که در راستای رفاه استان‌های شرکت‌کننده، تلاش لازم را انجام دهند که در صورت برگزاری این نمایشگاه در چند استان می‌توان بستر مناسب‌تری برای تحقق این امر فراهم کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی‌ در ارتباط با حضور خراسان رضوی در جشنواره فرهنگی استان‌ها و نیز شب‌های فرهنگی این استان در جشنواره اظهار کرد: خراسان رضوی با وجود مشاهیر و مفاخر مهم ایران زمین به عنوان یکی از استان‌ها تمدن‌ساز کشور است.
آرین‌منش تصریح کرد: همچنین در این ارتباط  می‌توان از این استان‌ با وجود بزرگان ادب و هنر ایرانی ‌به عنوان استان پیشتاز در حوزه ادبیات و هنر یاد کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به آثار هنر مندان و شاعران استان خراسان رضوی اشاره ‌و عنوان کرد: خراسان رضوی با وجود مشاهیری نظیر فردوسی، خیام و عطار نقش بسزایی در پاسداری فرهنگ و زبان فارسی داشته است.
آرین‌منش خاطرنشان کرد: در این راستا حضور پررنگ خراسان در هفته فرهنگی استان می‌تواند نقش بسزایی در بیان این مهم به نسل جوان ایران داشته باشد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی را پایگاه اصیل هنر و زبان ایرانی دانست.
نائب رئیس کمیسیون مجلس افزود: وجود بارگاه منور امام رضا(ع) مشهد را پایتخت معنوی،فرهنگی و نشر معارف الهی و اسلامی کرده است که باید برای ترویج و آشنایی جوانان با این موضوعات تلاش‌های لازم نظیر برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول