اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی:

حمایت بخش خصوصی از ورزش اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: حمایت شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی از تیم‌های ورزشی از بعد اقتصادی است.

حمایت بخش خصوصی از ورزش اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب هنری در جمع دانشجویان تربیت بدنی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان در تالار استاد معین این دانشکده اظهار داشت: امروز در جهان حمایت­های مالی به ویژه در بحث ورزش بخش مهمی از فعالیت­های بازاریابی را تشکیل می‌دهند. 
وی با اشاره به گسترش این موضوع در ورزش کشور همگام با دنیای ورزش، افزود: در ایران نیز حمایت­های مالی ورزشی روند رو به رشدی را در ورزش به ویژه با پیشرفت ورزش بسکتبال طی می‌کند. 
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: مدیران شرکت­ها باید از فعالیت‌های بازاریابی اطلاعات کاملی کسب کنند تا بتوانند تصمیمات مهمی از جمله اختصاص منابع برای حمایت‌های مالی ورزشی اتخاذ کنند. 
این مسئول بررسی اثربخشی حمایت‌های مالی ورزشی در ایجاد تعهد در هواداران ورزش پرطرفدار جهانی بسکتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی را ضروری دانست. 
هنری با اشاره به تحقیق گسترده در این زمینه، تصریح کرد: هواداران و تماشاگران مسابقات بسکتبال تیم‌های محبوب و پر تماشاگر ذوب آهن و مهرام که در لیگ برتر گذشته در ورزشگاه حاضر می‌شدند به عنوان جامعه آماری انتخاب و 350 نفر­­­ نمونه پژوهش انتخاب ­شدند.  
وی حمایت­های مالی ورزشی را موجب ارتقای تصویر شرکت، افزایش قصد خرید، علاقه به شرکت و وفاداری هواداران به حامی مالی دانست و ابراز داشت: این امر تاثیر زیادی بر آگاهی از نام و نشان تجاری ندارد. 
این مسئول با تاکید بر اینکه شرکت­ها باید توجه کنند که آگاهی از نام و نشان تجاری به مدت زمان و حمایت­های بیشتری نیاز دارد، گفت: نام و ­نشان تجاری شرکت­هایی که برای فصول متوالی حامی این تیم‌ها بودند هنوز در ذهن هواداران بود.

* توجه با استعدادیابی در ورزش ضروری است 
کارشناس ارشد تربیت بدنی نیز در این نشست عنوان کرد: گزارشات علمی سال‌های اخیر بیانگر این واقعیت است که علوم ورزشی در حد بسیار گسترده‌ای توسعه یافته و این واقعیت‌ها نشان می‌دهند که بیش از این نمی‌توان به روش‌های سنتی دهه‌های پیشین در ورزش متکی بود. 
محمد‌علی بوستانی افزود: اساتید، مربیان، قهرمانان و ورزشکاران بیش از پیش آگاه شده‌اند که در راه آمادگی مطلوب و بهینه در ورزش باید از راهبردهای علمی نوین و جدید استفاده کنند. 
وی با بیان اینکه امروزه تحقیقات علمی در حوزه علوم ورزشی، لزوم داشتن استعداد و یا توان بالقوه برای رسیدن به اوج قله قهرمانی در رشته‌های مختلف را به اثبات رسانیده، تصریح کرد: فرآیند کشف ورزشکاران با استعداد برای شرکت در یک برنامه تمرینی سازماندهی شده، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه در ورزش مطرح است. 
این کارشناس ارشد یادآور شد: در بسیاری از کشورها و از جمله ایران، شرکت جوانان در یک ورزش خاص بیشتر بر پایه سنت، آرزو و علایق فردی استوار است که به محبوبیت آن ورزش، فشار والدین و تخصص معلمان مدارس و فراهم بودن امکانات ورزش مورد نظر بستگی دارد.
وی اذعان داشت: در کشور ما به مسئله استعدادیابی بسیار کمتر توجه شده و همین بی‌توجهی سبب شده که با صرف هزینه‌های گزاف، نتیجه خوبی عاید ورزش ما نشود چرا که یک بذر خوب در یک خاک و محیط مناسب می‌تواند به نهال خوب و تنومند تبدیل شود و بدیهی است که امکانات و آموزش‌ها نیز در یک فرد واجد شرایط از تمام جهات به ثمر می‌رسد و گام نخست در این زمینه استعدادیابی است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول