اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز هفته دفاع مقدس؛

کنگره شهدای طلبه در مدرسه صدر اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: در نخستین روز هفته دفاع مقدس کنگره شهدای طلبه در مدرسه صدر اصفهان برگزار می‌شود.

کنگره شهدای طلبه در مدرسه صدر اصفهان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا غفاری ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه سه سال پیش بر اساس تدابیر نماینده ولی فقیه بحث برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی با مسئولیت امام جمعه هر شهرستان شکل گرفت، اظهار داشت: نخستین کنگره شهدای طلاب و روحانی با تشکیل ستاد و دبیری نماینده ولی فقیه استان در استان اصفهان برگزار شد.
وی با بیان اینکه پیش از این در کشور چنین کنگره‌ای برگزار نشده بود، افزود: در همین راستا دو سال پیش کتابی با عنوان شاهدان روحانی به چاپ رسید.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در نخستین روز این هفته کنگره شهدای روحانی در مدرسه صدر بازار اصفهان هم‌زمان با حضور ائمه جماعات استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: 4هزار نفر جزء شهدای روحانی در کشور هستند، که 28هزار نفر از روحانیون، شهدای دوران دفاع مقدس و نزدیک به 15درصد از این قشر در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
 
*استان اصفهان با  590 شهید روحانی و طلبه بیشترین شهید را در کشور دارد
غفاری با بیان اینکه 590 شهید روحانی و طلبه از استان اصفهان هستند، بیان داشت: بیشترین شهید روحانی و طلاب کشور از استان اصفهان هستند.
وی ادامه داد: به طور متوسط از هر یک هزار نفر شهید کشور چهار نفر روحانی به درجه شهادت رسیدند که در استان اصفهان این رقم از یک هزار نفر به 40 نفر به شهادت رسیدند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه روحانیان ایثارگری هستند که از نام خود در فهرست رزمندگان خودداری می‌کنند، افزود: این تعداد روحانی جدای از فرزندان روحانی شهید و یا آزاده و جانباز است.
وی ادامه داد: در سطح کشور دبیرخانه کنگره شهدای روحانی اعزام به جبهه 96هزار مرتبه تاکنون ثبت شده است.
غفاری اضافه کرد: 4هزار شهید، 2هزار آزاده، 7هزار جانباز و 180هزار مفقود الاثر وجود دارد که 23هزار نفر شهید استان اصفهان هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول