اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دهمین همایش ملی مواد و متالورژی:

حلقه مفقوده تکنوژی، مهندسی مواد است

خبرگزاری فارس: رئیس دهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی با بیان اینکه حلقه مفقوده تکنوژی، مهندسی مواد است، گفت: برای رسیدن به جایگاه علمی نیاز به ابزارهایی مانند مواد، تجهیزات، امکانات، مدیریت نیروی انسانی و هزینه دارد.

حلقه مفقوده تکنوژی، مهندسی مواد است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس جوادپور ظهر امروز در همایش مهندسی مواد و متالورژی که در دانشکده مهندسی شماره دو دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به رتبه علمی و تکنولوژی روز دنیا از طریق اخلاق و شرافت علمی توام با صداقت و خطاپذیری میسر می‌شود.
جوادپور خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف همایش‌های علمی در سایه توجه به رشته مهندسی مواد محقق می‌شود، چراکه حلقه مفقوده تکنولوژی و پژوهش، مهندسی مواد و متالورژی است.
وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تحقیقات علمی و پژوهشی هنوز موفق به تامین بودجه برای تحقیقات علمی و متریال نشده‌ایم.
رئیس همایش ملی مواد با اشاره به اینکه هنوز بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به وجود نیامده است، افزود: اگر تمهیداتی به وجود آید تا زمینه اشتغال دانشجویان فراهم شود، فرصت‌ها به تهدید تبدیل نمی‌شوند.
جوادپور تصریح کرد: ارائه مقاله‌های علمی قسمتی از ریشه بوده و شاخص نیست، بنابراین باید در زمینه دست‌یابی به فناوری روز دنیا مجهز به ابزارهای نوین شد.
وی اظهار داشت: دانشجویان، محققان و کارشناسان ایرانی نیز در ارائه مقاله‌ها در زمینه‌های مختلف علمی به ویژه نانو با ارائه 327 مقاله نسبت به ترکیه که 140 و هندوستان که 956 مقاله ارائه کرده، از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.
رئیس همایش ملی مهندسی مواد از مسئولان و متولیان علمی کشور خواست که با ارائه تسهیلات  مالی و معنوی همایش‌های علمی و پژوهشی را ‌حمایت کنند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول