اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای برگزاری همایش انجمن‌های متالوژی ایران و ریخته‌گری؛

اتحادیه‌ مهندسی مواد در کشور تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دنبال برگزاری پنجمین همایش مشترک انجمن مهندسان متالوژی ایران و انجمن علمی ریخته‌گری، اتحادیه مهندسی مواد در کشور تشکیل می‌شود.

اتحادیه‌ مهندسی مواد در کشور  تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود مرآتیان ظهر امروز در نشست خبری در ارتباط با این همایش اظهار داشت: با تشکیل اتحادیه مهندسی مواد در کشور، تشکل‌های مرتبط در قالب دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور  ایجاد می‌شود.  
وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع ریخته‌گری مهم‌ترین هدف پنجمین همایش مشترک انجمن مهندسین متالوژی و انجمن ریخته‌گری است، افزود: از جمله اهداف کلی این همایش می‌توان به فراهم ساختن زمینه مناسب در حوزه‌های مختلف مواد، بررسی چشم انداز دو مبحث متالوژی و مهندسی مواد، بررسی جایگاه مواد و متالوژی و بررسی موانع توسعه این دو مبحث است.
رئیس دانشکده مهندسی مواد تصریح کرد: این همایش در روز‌های3 و 4 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و دانشگاه صنعتی و دانشکده مهندسی مواد برگزاری این همایش را به عهده گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این دانشکده یکی از قدیم‌ترین دانشکده‌ها است، تصریح کرد: در این دانشگاه تا کنون 19 همایش ملی و بین‌المللی به نحو احسن و جامع برگزار شده است و این همایش نیز برای پنجمین سال به طور مشترک برگزار می‌شود.
مرآتیان با اشاره به اینکه این همایش با عنوان پنجمین همایش مشترک انجمن مهندسان متالوژی ایران و انجمن علمی ریخته‌گری برگزار می‌شود، افزود: انجمن ریخته گران 23 سال است که سمینارها و جلسات خود را برگزار و انجمن متالوژی نیز 15 سال از زمان استمرار جلساتش می‌گذرد.
وی تصریح کرد: مهندسی مواد و متالوژی از رشته‌های پایه هستند که در زمینه فناوری در سطح کشور دخالت دارد و ما می‌توانیم مشکلات بسیاری را در کشور با کمک این رشته رفع کنیم.
 رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی با اشاره به اینکه میثاق و تاییدیه اتحادیه نیز در روز سوم همایش امضاء می‌شود، بیان داشت: هدف اصلی از این همایش مرتبط کردن بخش‌های مختلف صنعتی با دانشگاه است.
وی ادامه داد: با اعلام برگزاری این همایش ستاد نانوی کشور این همایش را به دلیل جامعیتی که داشت جزء سومین همایش مورد تایید خود در بین همایش‌های کشور قرار داد و در این همایش بیش از  یک هزار و 300 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که خود یک رکورد است.
مرآتیان تاکید کرد: تا کنون 900 مقاله کامل به دبیر‌خانه همایش رسیده که در مرحله داوری است و در زمینه‌های مواد فلزی 260 مقاله، مواد سرامیکی 60 مقاله، مواد پلیمری و پلاستیکی 15 مقاله، مواد کامپوزیتی بیش از 135 مقاله، نانومواد بیش از 230 مقاله، بایو مواد 4 مقاله، و سایر موارد 94 مقاله است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های همایش گفت: از دیگر برنامه‌های همایش برگزاری نمایشگاه جامع از صنایع مرتبط به متالوژی است و از ارباب صنایع دعوت شده تا در نمایشگاه بزرگ ما شرکت کنند.
رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی افزود: در این همایش تلاش کردیم از سخنرانان و دانشمندان دیگر کشورهای جهان دعوت کنیم که شش نفر از این دانشمندان به ما قول همکاری داده‌اند که سه نفر از آنها اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور و سه نفر از آنها از اساتید خارجی هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول