اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 7 تیم خارجی برگزار می‌شود؛

تبریز میزبان نخستین دوره کل کبدی قهرمانی مردان آسیا

خبرگزاری فارس: مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین دوره مسابقات سرکل کبدی قهرمانی مردان آسیا ‌سه تا پنجم مهرسال‌جاری با حضور هفت تیر خارجی در تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان نخستین دوره کل کبدی قهرمانی مردان آسیا
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد شروین اسبقیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقات با حضور هشت تیم ایران، هندوستان، پاکستان،اندونزی، سریلانکا، افغانستان، نپال و ترکمنستان در ‌استادیوم‌ تختی تبریز برگزار می‌شود.
وی افزود: این رقابت‌ها صبح  یکشنبه سوم مهر با دیدار  هندوستان با افغانستان آغاز شده و  پاکستان با اندونزی، ایران با سریلانکا و نپال با ترکمنستان بازی‌های بعدی این روز خواهند بود.
اسبقیان ادامه داد: مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها روز یکشنبه سوم مهر با حضور دکتر سجادی‌ معاونت امور ورزش وزارت ورزش و جوانان کشور و مسئولان استانی  برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: تیم ایران در دومین بازی خود بعد از مراسم افتتاحیه به مصاف افغانستان رفته و‌ روز دوشنبه  نیز با هندوستان مبارزه خواهد کرد.
وی ادامه داد: عصر یکشنبه‌ سریلانکا با هندوستان، نپال با پاکستان و ترکمنستان‌ با اندونزی رقابت خواهند کرد.
صبح دوشنبه‌ افغانستان به مصاف سریلانکا می‌رود و پاکستان با ترکمنستان و نپال با اندونزی زور آزمایی خواهند کرد.
مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان‌شرقی افزود: استعدادیابی از بین نوجوانان و جوانان و کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و تبدیل شدن تبریز به قطب این رشته در کشور هدف برگزاری رقابت‌های کبدی قهرمانی در تبریز است.
اسبقیان در ادامه افزود : کبدی در آذربایجان‌شرقی در حال تبدیل شدن به یک قطب در کشور و منطقه است و سند راهبردی پنج ساله ویژه‌ای برای ورزش کبدی آذربایجان‌شرقی تدوین و نهایی شده و راه نقشه کبدی استان در سال‌های آتی خواهد بود.
وی در ادامه گفت: در نخستین گام مهم و بلند میزبان رقابت مهم سرکل کبدی قهرمانی آسیا که برای نخستین بار در آسیا برگزار می‌شود خواهیم بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار و شهر نخستین‌ها تبریز میزبان شایسته این رقابت‌ها باشد.
وی افزود: بدنه اصلی تیم ملی سرکل کبدی بزرگسالان را ورزشکاران آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌دهد و هدایت این تیم را نیز مجید بهرامی از تبریز بر عهده دارد و نخستین دوره رقابت‌های سرکل کبدی اسیا در تبریز در سطحی برگزار خواهد شد که در خور شان و منزلت ایران اسلامی و نام پرآوازه ورزش آذربایجان‌شرقی و تبریز باشد.
رئیس ستاد اجرایی نخستین دوره رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریز گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا در تبریز در شرایط و محیطی برگزار می‌شود که باورهای دینی و مذهبی ایران اسلامی نمود واقعی خود را نشان دهد و توان و قدرت جوانان ما در این رقابت‌ها در این رشته در آسیا نشان داده خواهد شد.
وی در خصوص برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در تبریز گفت: در سال 90 دو دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در ایران برگزار می‌شود که برای هر دو رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم و فقط سرکل کبدی در تبریز مورد موافق قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنان برای برگزاری رقابت‌های بین المللی آماده هستیم و خود را برای میزبانی و برگزاری رقابت‌های شمشیربازی بین‌المللی ستارخان، تکواندو بین‌المللی، شطرنج بین‌المللی و کشتی آماده می‌کنیم.
رئیس ستاد اجرایی نخستین دوره رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریز در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان اعتبار برگزاری رقابت‌ها گفت : 300 میلیون ریال از سوی فدراسیون کبدی برای این رقابت‌ها اختصاص یافته و مابقی از سوی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی عهده‌دار شده است.
به نظر می‌رسد تیم های ایران، پاکستان و هندوستان مدعیان اصلی قهرمانی این رقابت‌ها باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول