اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال کاشمر:

ثبت احوال کاشمر توان ثبت به موقع را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال کاشمر گفت: ثبت احوال به تنهایی و با امکانات موجود توان به موقع ثبت وقایع حیاتی را در مهلت مقرر و قانونی ندارد.

ثبت احوال کاشمر توان ثبت به موقع را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی حلاجی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان کاشمر با ارائه آمار مقایسه‌ای پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: اگر چه وضعیت ثبت ولادت‌ها در این مدت نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بوده اما امیدواریم با همکاری اعضای این شورا تا پایان سال به وضعیت مطلوب تری دست یابیم.
وی با بیان اینکه تاکنون مصوبات زیادی درباره همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها مبنی بر همکاری مستمر با اداره ثبت احوال انجام گرفته یادآور شد: باوجود اینکه وزارت کشور این مصوبه را به عنوان وظایف سازمانی دهیاران ابلاغ کرده اما متاسفانه هیچ گونه همکاری صورت نگرفته است. 
رئیس اداره ثبت احوال کاشمر با تاکید بر اینکه مصوب شدن طرح و یا موضوعی تنها بر روی کاغذ هیچ تاثیری ندارد از معطل ماندن برخی از مصوبات این شورا ابراز گلایه کرد و خاطرنشان کرد: دغدغه و نگرانی مجموعه ثبت و احوال در حال حاضر در ثبت به موقع وفات است چرا که در بحث ولادت‌ها با استقرار نیرو در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) در اسرع وقت نسبت به صدور و تحویل شناسنامه نوزاد به والدین اقدام می‌شود.
کارشناس مرکز بهداشت کاشمر نیز با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در شهرستان کاشمر طی سال گذشته 1026 نفر بوده اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی با 354 مورد، سرطان با 150 مورد، دستگاه تنفسی با 107 مورد و حوادث و مسمومیت‌ها با 97 مورد به ترتیب بیشترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده اند.
پورسلطانی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر 31 پزشک در سطح شهرستان اقدام به صدور گواهی فوت می‌کنند و از این تعداد تنها 2 پزشک در مهلت قانونی کمتر از 10 روز وفات‌ها را گزارش می‌دهند خاطر نشان کرد: در همین زمینه قرار است یک دوره آموزشی برگزار کنیم که پس از آن تنها پزشکانی مجاز به صدور گواهی فوت خواهند بود که در این دوره شرکت کرده باشند.
در ادامه سرپرست فرمانداری کاشمر با ابراز گلایه از نبود حضور برخی از مسئولان عضو این شورا گفت: متاسفانه شرکت نکردن بخشدار و مسئولان بخش کوهسرخ در جلساتی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود جای سئوال است گویا این که بخش کوهسرخ با سایر بخش‌های شهرستان غریبه است.
مهدی محمودی اظهار داشت: نمایندگان اداراتی که در این جلسات شرکت می‌کنند موظف هستند تمام مصوبات جلسه را به مسئول مافوق خود انتقال دهند.
وی با بیان اینکه ثبت احوال همانند آیینه عمل می‌کند و تصاویر را به صورت واقعی نشان و آن را به جامعه منتقل می‌کند، اظهار داشت: با توجه به گسترش علم و فناوری در دنیا باید کارها طوری برنامه‌ریزی و ثبت شود تا اطلاعات به روز و در دسترس باشد.
سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به اینکه قانون دهیاری‌ها در چند سال اخیر تغییر کرده و دهیاران موظفند تمام اطلاعات مربوط به روستای خود اعم از جمعیت و سایر بخش‌ها را در اختیار داشته باشند بر همکاری دهیاران روستاها با اداره ثبت و احوال کاشمر در اعلام به موقع وفات‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول