اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی اردکان خبر داد:

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های اردکان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی اردکان از آغاز فصل برداشت خرما از نخلستان‌های اردکان خبر داد.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های اردکان
محمدحسین وطن‌خواه اردکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان، سطح زیر کشت نخیلات در این شهرستان را 340 هکتار و تعداد درختان خرما در منطقه را بیش از 7هزار نفر اعلام کرد.
وی اظهار داشت: از این مساحت 240هکتار بارور است و عملکرد آن دو تن در واحد است.
وطن‌خواه اردکانی،90 هکتار از سطح زیر کشت نخیلات اردکان را غیربارور اعلام کرد و افزود: عملکرد نخیلات در سال جاری بیش از 500 تن پیش‌بینی می‌شود و برداشت آن نیز از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و تا اواسط آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت نخیلات که بیش از 200هکتار است، مربوط به روستای حاجی‌آباد و مزارع اطراف آن است.
وطن‌خواه اردکانی افزود: پس از حاجی‌آباد، بیشترین سطح را به ترتیب روستاهای زرین، مغستان، بخش مرکزی و دم کفتار به خود اختصاص داده‌اند.
وی ارقام خرما در منطقه اردکان را به ترتیب مرغوبیت شامل گونه‌های قضب، مضافتی، کبکاب، خدشکن و خارک اعلام کرد و افزود: متاسفانه 50 درصد محصول مصرف علوفه‌ای دارد.
وی اجرای طرح جایگزینی نهال‌های مرغوب به جای درختان غیربارور و خشکیده در روستای حاجی‌آباد را به نفع منطقه و موقعیت بحرانی این روستا دانست و خاطرنشان کرد: ناگزیر به اجرای این طرح هستیم و مطالعات کارشناسی لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است.
وطن‌خواه اردکانی، قطع تمام نخیلات این روستا و جایگزینی یک‌باره نهال‌های مرغوب را ناصحیح دانست و تاکید کرد: مردم روستا نظر مثبتی به این طرح ندارند و باید به تدریج و با کار کارشناسانه این طرح ملی را در این روستا اجرا کنیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول