اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

سفرهای کاری استاندار‌ جنبه تبلیغاتی پیدا نکند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار با تأکید بر اقدام شایسته استاندار همدان در سفر به شهرستان‌ها و شهرهای کوچک استان گفت: سفرهای کاری استاندار، جنبه تبیلغاتی پیدا نکند.

سفرهای کاری استاندار‌ جنبه تبلیغاتی پیدا نکند
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سفرهای شهرستانی استاندار همدان، آن را اقدامی ارزشمند خواند و افزود: انجام این سفرها به تأسی از سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور در شهرهای کوچک استان مدل کم‌نظیری است که در دیگر استان‌های کشور مشاهده نمی‌شود و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی گفت: به طور قطع این سفرها در آشنایی بهتر و بیشتر مسئولان با مشکلات مردم به منظور برنامه‌ریزی برای رفع و رجوع آنها مثمر ثمر خواهد بود.
امام جمعه شهرستان بهار تأکید کرد: در هر حال اصل این سفرها فارغ از خروجی آن، نشان از همت بالای استاندار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه غلبه مباحث تبلیغاتی را یکی از حاشیه‌های خطرناک این گونه سفرها دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که حاشیه این سفرها بر متن آن و هدف اصلی که خدمت به مردم است، غالب نشود.
عظیمی‌زاده با تأکید بر اینکه روش استقبال از استاندار و هیئت همراه باید ساده و به دور از تشریفات باشد، ابراز کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد در این سفرها، مباحث تبلیغاتی بر دیگر مسائل غلبه پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سفر اخیر استاندار همدان به شهر کوچک صالح‌آباد پرداخت و افزود: به منظور خوشامدگویی به استاندار و هیئت همراه، قریب یکصد پلاکارد و بنر در سطح شهر نصب شده که فضای شهر را کاملاً تبلیغاتی کرده بود.
امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: با وجود نصب تعداد کثیری عکس، بنر و پلاکارد، برخی تصور می‌کردند قرار است دبیرکل سازمان ملل و یا حداقل رئیس جمهور مهمان این شهر باشد.
وی با اشاره به اینکه چنین مسائلی به مصلحت استاندار دولت اصولگرا نیست، ادامه داد: شاید ایشان با این روش موافق نباشند ولی اقدامی مبنی بر اعتراض در این خصوص انجام نداده که این امر نشان‌دهنده همسویی با این موضوع است.
عظیمی‌زاده تصریح کرد: ایشان باید به فرمانداران، بخشداران و دیگر مدیران استان تأکید کنند که مانع از انجام چنین کارهایی شوند تا تبلیغاتی بودن سفرها به ذهن متبادر نشود.
به گفته وی بودجه‌ تخصیصی به امر خوشامدگویی و تبلیغات را می‌توان برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش منطقه و خدمات‌رسانی به مردم به کار گرفت.
امام جمعه شهرستان بهار گفت: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نیز در این خصوص تذکرات شایسته و بجایی دادند که قابل تقدیر است.
وی گفت: از سوی دیگر در این بنرها و پلاکاردها بعضاً شاهد استفاده از الفاظ، سمت‌ها، القاب و یا تحصیلاتی هستیم که مسئولان یا فاقد آن هستند یا در این سمت‌ها فعالیت نمی‌کنند که این مهم نیز بسیار قابل تأمل است.
عظیمی‌زاده ابراز کرد: بعد از هر سفر نیز با نگاهی گذرا به روزنامه‌های محلی شاهد درج تشکرهای فراوان با عکس‌های بزرگ از سوی ادارات مختلف از استاندار و هیئت همراه هستیم که هزینه آن از نیز از جیب دولت خرج می‌شود.
وی از توجه رئیس جمهور به صرف کمترین هزینه در سفرهای استانی گفت و عنوان کرد: مسئولان باید راه و روش شهدا را در پیش گیرند چرا که شهدا در گمنامی افتخار آفریدند.
امام جمعه شهرستان بهار تأکید کرد: بنده نیز توصیه می‌کنم آقای استاندار، اقدام ارزشمند خود را از این گونه حاشیه‌ها خالی کند و از این پس جلوی تبدیل سفرهای کاری به سفرهای تبلیغاتی را بگیرد.
وی تأکید کرد: در هر حال استاندار همدان باید به این امر توجه داشته باشد که گروهی نکته‌سنج از این حاشیه‌ها گزارش تهیه می‌کنند که می‌توانند آن را به سمع و نظر رئیس جمهور برسانند.
عظیمی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه دولت اصولگرا با این روش‌ها موافق نیست، گفت: بنابراین بنده از سفرهای استاندار با عنوان "عصر کاری، شب فرهنگی همراه با کمی اسراف فرهنگی" یاد می‌کنم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول