اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

فرماندار اسبق خرمشهر در گفت‌وگو با فارس:

عدم توجه به احیای خرمشهر و آبادان انحراف از مسیر امام و شهداست

خبرگزاری فارس: فرماندار اسبق خرمشهر با بیان اینکه خرمشهر و آبادان محروم نیستند بلکه محرومیت زده‌اند، گفت: این عدم توجه به آبادانی و احیای این دو شهر نوعی انحراف از راه شهدا و آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی است.

عدم توجه به احیای خرمشهر و آبادان انحراف از مسیر امام و شهداست
محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت فارس «توانا» در مورد مقاومت مردم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: مردم آبادان و خرمشهر از ابتدا در برابر متجاوزان مقاومت کردند و تردید نکنید اگر مقاومت مردم آبادان و خرمشهر نبود، جدا شدن خوزستان از ایران حتمی بود.

این جانباز دوران دفاع مقدس افزود: اگر مقاومت مردم این دو شهر نبود، خوزستان هم مقاومت نمی‌کرد، مردم خوزستان شهرها را ترک نکردند، چون مردم خرمشهر و آبادان مقاومت کردند.

وی در خصوص وضعیت فعلی این دو شهر حماسه‌ساز خاطرنشان کرد: بعد از 30 سال و با وجود درآمدهای کلان نفتی که از خوزستان برای کشور حاصل می‌شود، هنوز این شهر آب، فاضلاب، بهداشت و اشتغال پایدار ندارند و هنوز جمعیت آبادان و خرمشهر به جمعیت 30 سال پیش نرسیده است؛ این عدم توجه به آبادانی خرمشهر و آبادان، نوعی انحراف از راه شهدا و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است.

به گفته عباسی، تنها خواسته مردم این شهرها از مسئولان این است که وضعیت این دو شهر را به دوران قبل از جنگ برگردانند.

فرماندار وقت خرمشهر در دوران دفاع مقدس با تشبیه مسئله بازسازی خرمشهر به مسائل ارزشی جامعه بیان کرد: این مسئله برای سایر مسائل جامعه از جمله نامگذاری سال جهاد اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری هم صدق می‌کند؛ آیا پس از گذشت 6 ماه، دیگر کسی در مورد جهاد اقتصادی صحبت می‌کند؟ برخی 30 سال است که منویات رهبر انقلاب را فراموش کرده‌اند!

وی در خصوص دلایل عدم پیشرفت و بازسازی خرمشهر و آبادان پس از جنگ گفت: یکی از دلایلی که آبادان و خرمشهر بعد از جنگ پیشرفت نکرد، این بود که واژه مناطق محروم به آنها اطلاق شد.

عباسی خاطر نشان کرد: آبادان و خرمشهر محروم نبودند و نیستند بلکه محرومیت‌زده‌اند؛ حتی در منطقه آزاد اروند که برای بهبود وضعیت این دو شهر به وجود آمده است، بسیاری از افراد برای منافع شخصی از آن بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده ستاد مقاومت خرمشهر در پایان عنوان کرد: برخی مسئولان در زمینه بازسازی خوزستان دروغ می‌گویند و ادعای پیروی از خط امام (ره) و رهبری دارند. پیرو خط امام و رهبری کسی است که در زمان جنگ مقاومت کرد و امروز از مسیر قبلی‌اش خارج نشده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول