اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری بوکان:

تردد غیرمجاز عامل تخریب محورهای بوکان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری بوکان گفت: تردد غیرمجاز ناوگان باربری عامل اصلی تخریب زودهنگام محورهای بوکان است.

تردد غیرمجاز عامل تخریب محورهای بوکان است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی جعفر احمدزاده اظهار داشت: سالانه هزینه‌های گزافی برای بهسازی و اجرای روکش آسفالت محورهای شهرستان بوکان که به دلیل تردد غیرمجاز ناوگان باربری تخریب شده‌اند، صرف می‌شود.
وی افزود: عبور و مرور غیرمجاز ناوگان باربری، عامل اصلی تخریب زودهنگام آسفالت و ابنیه فنی جاده‌های شهرستان بوکان است و همه ساله هزینه‌های گزافی برای بهسازی و اجرای روکش آسفالت این محورها صرف می‌شود.
به گفته این مسئول محور منتهی به سد شهید کاظمی و محور بوکان ـ شاهین‌دژ از جمله محورهایی هستند که خسارت‌های شدیدی بر اثر تردد غیرمجاز ناوگان باربری مصالح رودخانه‌ای بر آنها وارد شده است.
وی با بیان اینکه طرح بهسازی و اجرای عملیات روکش آسفالت محور ارتباطی سد شهید کاظمی به طول 20 کیلومتر با اعتبار اولیه 28 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری آغاز شده است، گفت: عملیات یک لایه اساس و روکش آسفالت در این محور در دست اجرا است.
احمدزاده بر ضرورت استانداردسازی محور سد شهید کاظمی تاکید کرد و افزود: این محور روزانه پذیرای حجم انبوهی از گردشگرانی است که برای بهره‌گیری از طبیعت شورانگیز پیرامون سد شهید کاظمی به این منطقه سفر می‌کنند و همچنین ساکنان چند روستای اطراف از این محور تردد دارند.
وی با اشاره به تردد غیرمجاز ناوگان باربری از محور بوکان ـ شاهین‌دژ، گفت: حمل و نقل غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای از رودخانه زرینه‌رود، آسیب‌های جدیدی بر محور بوکان ـ شاهین‌دژ به طول 25 کیلومتر در محدوده حوزه استحفاظی بوکان وارد کرده است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بوکان خاطرنشان کرد: عملیات لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت در محور بوکان ـ شاهین‌دژ با اعتبار اولیه 360 میلیون ریال از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون 25 هزار مترمربع از مساحت این محور لکه‌گیری شده است .
 احمدزاده افزود: عملیات لکه‌گیری به حجم 15 هزار مترمربع در این محور در ماه‌های آینده اجرا می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول